Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a publicat luni, 28 septembrie, un raport preliminar pentru accidentul de la Băneasa în care a fost implicat un Boeing 767 Omni Air.
Cu toate acestea, în documentul publicat de Autoritate nu sunt precizate informații relevante la cauza accidentului ci doar detalii despre avion și echipaj.
De asemenea, AIAS a descărcat datele din cutiile negre ale avionului și confirmă că acestea au înregistrat date și în timpul accidentului.
În ceea ce privește avionul, comisia de investigație ajunsă la locul producerii accidentului a constatat următoarele avarii:
- jamba trenului de aterizare stânga ruptă;
- roțile din spate ale trenului de aterizare stânga erau ieșite prin flaps;
- fuselajul perforat de bucățile desprinse din ansamblul trenului de aterizare;
- motorul #1 avariat din cauza frecării cu pista;
Din raportul preliminar aflăm că a fost luat în custodia AIAS ansamblul trenului de aterizare principal stânga. Anumite componente vor fi supuse unor expertize metalografice.
După analizarea tuturor documentelor și informațiilor adunate pe parcursul investigației, comisia de investigație a evenimentului va întocmi draft-ul de raport final.
În acest moment Boeingul 767-300ER Omni Air implicat în acest accident se află într-un hangar Romaero unde va fi reparat.
Raportul preliminar
[pdf-embedder url=”https://boardingpass.ro/wp-content/uploads/20200828_RP_N423AX_RO.pdf”]Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.