Air Serbia ar urma să-și extindă operațiunile lung-curier prin lansarea a cel puțin două rute noi și aducerea în flotă a încă unui Airbus A330.
Planurile companiei cu sediul în capitala Serbiei sunt ambițioase, însă despre o asemenea expansiune s-a mai discutat în ultimii ani.
Discuțiile despre aceste planuri au apărut din nou în atenția publicului după ce președintele Serbiei a declarat că Air Serbia se află în stadiu avansat de planificare a noilor rute lung-curier.
Aceste afirmații au fost făcute după ce oficialul sârb a discutat subiectul și la Beijing cu președintele chinez, conform EXYU Aviation.
Potrivit președintelui sârb, compania Air Serbia ia în calcul lansarea unei rute spre Chicago sau Toronto și una spre China.
„După aproape cinci ani de muncă grea, ruta către New York este în sfârșit profitabilă. Acum vrem să creștem frecvența de pe ruta respectivă și să introducem o altă destinație în America de Nord, fie Toronto, fie Chicago. Se efectuează due diligence și se elaborează un plan de afaceri, astfel încât să putem măsura interesul”, a declarat Aleksandar Vučić.
Datele publicate de Air Serbia în 7 februarie 2022 indică faptul că factorul de încărcare mediu în 2021 de pe ruta Belgrad – New York a fost de 71% și a urcat până la 80% în lunile de vară.
De la lansarea rutei Belgrad – New York din iunie 2016 și până în prezent, Air Serbia a transportat între cele două orașe peste 360 de mii de pasageri.
Referitor la piața chineză, potențiala destinație din această țară către care compania sârbă ar putea zbura în viitorul foarte apropiat este Shanghai sau Beijing.
De asemenea, rețeaua Air Serbia din China ar urma să fie ulterior extinsă cu o a doua destinație, după cum informează președintele sârb.
„Planificăm inițial o rută către China, ulterior va mai urma una. Vorbim despre Belgrad – Shanghai și Belgrad – Beijing. Cred că putem avea succes în această direcție. Desigur, căutăm anumite reduceri și stimulente de la partea chineză, în ceea ce privește tarifele și taxele de aeroport. Dacă toate acestea se realizează, luăm un alt A330 și lansăm aceste rute anul acesta”, afirmă Aleksandar Vučić.
„Domnul Xi (președintele Chinei, n.r.) susține planurile noastre și a abordat deja consilierii săi. Credem că zborurile către China vor deveni profitabile mai devreme decât a fost cazul cu New York. Aceste rute vor îmbunătăți în continuare relațiile de afaceri dintre cele două țări și vor aduce mai mulți turiști chinezi în Serbia. Suntem singura țară din regiune a cărei companie aeriană oferă zboruri fără escală către New York. După cinci ani a devenit profitabilă, iar aceasta este o mare realizare pentru o companie aeriană mică precum Air Serbia”, adaugă președintele Serbiei.
O posibilă legătură cu expansiunea rețelei de rute lung-curier o are și extinderea regională a Air Serbia.
În primăvara și vara anului 2022 compania sârbă va inaugura nouă rute aeriene în Europa, rute cu ajutorul cărora compania ar putea atrage pasageri pentru noile destinații din America de Nord și China.
Referitor la al doilea Airbus A330, oficialul sârb nu a oferit mai multe detalii despre acesta.
Însă, în urmă cu câteva zile a fost fotografiat un avion de acest tip vopsit în schema Air Serbia în Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite).
Nu este exclus ca acel avion să fie livrat în curând companiei sârbe.
În 2021 Air Serbia a transportat 1,586,665 de pasageri, iar factorul de încărcare mediu în al doilea an pandemic a fost de 64%.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.