Producătorul european de avioane a prezentat noutăți în cadrul Airbus Summit 2025 privind direcția sa strategică pentru viitorul aviației comerciale.
Airbus a prezentat tehnologiile-cheie care ar putea sta la baza unei noi generații de avioane cu un singur culoar, ce ar putea intra în serviciu în a doua jumătate a anilor 2030.
Totodată, compania și-a revizuit planul pentru dezvoltarea tehnologiilor necesare zborurilor cu hidrogen, concentrându-se pe evaluarea viabilității comerciale a avionului.
De asemenea, Airbus așteptă progrese tehnologice, reducerea greutății sistemului de celule de combustibil ZEROe cu 20% și promovarea unui cadru de reglementare favorabil pentru ecosistemul hidrogenului.
Cu toate acestea, una dintre principalele inovații anunțate este dezvoltarea unui avion cu o eficiență a consumului de combustibil îmbunătățită cu 20-30% față de modelele actuale, dar și capabil să opereze cu până la 100% combustibil sustenabil pentru aviație (SAF).
Airbus a dezvăluit mai multe concepte de design care explorează diverse configurații pentru viitorul avion, având ca obiectiv creșterea eficienței și sprijinirea industriei aviatice în atingerea obiectivului de emisii net-zero până în anul 2050.
Printre soluțiile tehnologice analizate se numără motoare mai eficiente, inclusiv modele revoluționare cu design „open fan”, aripi lungi și pliabile ce promit îmbunătățiri aerodinamice semnificative.

De asemenea, Airbus studiază și testează baterii de nouă generație pentru arhitecturi hibride care vor crește utilizarea electricității în funcțiile propulsive și non-propulsive, dar și materiale ultraușoare și sisteme integrate pentru o conectivitate îmbunătățită a avionului.
Bruno Fichefeux, Head of Future Programmes Airbus, a declarat că în fiecare secundă, un avion Airbus decolează undeva în lume, conectând oameni, mărfuri și afaceri.
Oficialul producătorului european de avioane a subliniat că Airbusurile A321XLR reprezintă vârful tehnologiei actuale pentru avioanele cu un singur culoar, dar și că Airbus se pregătește pentru următorul salt tehnologic, ducând această categorie de avioane la un nou nivel.
La rândul său, Karim Mokaddem, Head of R&T Airbus, a explicat că echipele Airbus lucrează intens pentru a lua deciziile finale legate de tipul de motor, designul aripilor și inovațiile suplimentare, pe măsură ce acestea ating maturitatea tehnologică.
Progresele înregistrate pe aceste direcții au fost discutate în cadrul Airbus Summit 2025, organizat pe 24-25 martie 2025, unde Airbus a reunit lideri din industrie și experți pentru a dezbate viitorul aviației sustenabile.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.