Curiozități
Îmi place

Analiză Financial Times: Companiile aeriene europene se confruntă cu mai multe reduceri și consolidări

9 noiembrie 2017
3396 Vizualizări
0 Comentarii
citire în 5 minute
Analiză Financial Times: Companiile aeriene europene se confruntă cu mai multe reduceri și consolidări

Prăbușirea companiei Monarch evidențiază modul în care a devenit competiția pe piețele europene de transport, mai ales pe distanțe scurte. Este al treilea eșec al unei companii aeriene europene în șase luni. Atât Air Berlin, cât și Alitalia au intrat în procedura de insolvență în această vară, după ce s-au luptat pentru a face față concurenței intense din partea transportatorilor rivali. Piața europeană a transporturilor aeriene pe distanțe scurte a fost extrem de competitivă în ultimele două decenii, deoarece companiile aeriene low-cost au crescut agresiv ponderea lor pe piață, prețurile scăzute ale combustibililor contribuind la creșterea concurenței în ultimii ani.

Una dintre problemele critice a fost câștigarea rapidă a cotelor de piață de către companiile aeriene low-cost în ultimii 30 de ani, deoarece acestea s-au concentrat agresiv asupra tarifelor ieftine.

În Europa, acest lucru a văzut transportatorii LCC, cum ar fi Ryanair și easyJet. Doar cu 15 ani în urmă, companiile aeriene au avut puțin peste 9% din cota de piață în Europa. Astăzi, acestea oferă mai mult de 40% din capacitatea tuturor companiilor aeriene în Europa de Vest, pe măsură ce rețelele lor se extind. Acest lucru a dus la o schimbare fundamentală a pieței, în condițiile în care operatorii de servicii complete au adoptat multe dintre practicile introduse cu succes de transportatorii cu costuri reduse. Drept urmare, a devenit mult mai greu să se facă diferența între ofertele de servicii de la o companie aeriană low-cost și un transportator cu tradiție, pe măsură ce piața se concentrează pe preț. Unul dintre cele mai agresive și competitive piețe a fost Spania.

Citește și  Airbus Group inaugurează Universitatea de Leadership din Toulouse

Prea multă capacitate în piață a fost unul dintre principalele motive pentru care Monarch a renunțat la luptă după ce nu a reușit să concureze cu prețurile scăzute oferite. Spania, împreună cu Portugalia, a reprezentat aproximativ 80% din afacerile sale, după ce a fost nevoită să reducă numărul zborurilor în Egipt, Turcia și Tunisia, unde turismul a suferit după atacuri teroriste.

Pe piața europeană hiper-competitivă, marile companii, cum ar fi cea mai mare companie aeriană low-cost Ryanair din Europa, s-au descurcat mult mai bine.

În ciuda problemelor din ultimele luni, Ryanair se află confortabil în ceea ce privește marjele de operare, care evidențiază contrastele diferitelor grupuri. Grupul irlandez a avut o marjă de operare în 2016 de 23,1% în timp ce Wizz Air se află pe locul al doilea, cu o marjă de 15.7% spre deosebire de Air Berlin cu o marjă negativă de 8.8% și Alitalia cu o marjă negativă de 18.3%.

Citește și  La ceas aniversar

Natura fragmentată a pieței europene a companiilor aeriene înseamnă că este mai puțin profitabilă decât piața din America de Nord. Potrivit IATA, asociația comercială a companiilor aeriene, companiile aeriene din America de Nord generează aproximativ jumătate din profitul industriei globale, ajutată de consolidarea care a avut loc în urma fuziunii unora dintre cele mai mari grupuri. Transportatorii din America de Nord sunt așteptați să înregistreze un profit net de 15,4 miliarde dolari în 2017, în comparație cu un profit de 7,4 miliarde de dolari pentru companiile aeriene europene.

Foto: Wei-Feng Xue

Ți-a plăcut acest articol? Arată-le și prietenilor tăi, sharing is caring!

BoardingPass

355 postări
0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *