EXCLUSIV Autorizarea ROMAERO pentru producția de componente de avion a fost revocată

Foto: BoardingPass

Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) a revocat Certificatul de Autorizare a Organizației de Producție al companiei ROMAERO.

Compania ROMAERO nu mai este autorizată să fabrice componente de aeronave cum ar fi învelișuri, componente structurale, ansamble și subansamble deoarece autorizarea sa a fost revocată de Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR).

Certificatul de Autorizare a Organizației de Producție, așa-numita autorizare „Partea 21 / Part 21”, a fost revocată de AACR la începutul lunii mai 2023, potrivit surselor BoardingPass, însă motivul care stă la baza deciziei luată de Autoritate este necunoscut.

Am solicitat atât ROMAERO, cât și AACR detalii despre motivul revocării acestei autorizări, însă până la publicarea articolului nici una dintre entități nu a răspuns solicitării.

În ziua de 5 mai 2023, la prânz, pagina Calitate de pe site-ul ROMAERO, loc unde compania prezintă certificările deținute, a fost actualizată, iar certificarea RO.21G.0001 (2018) (n.r. Partea 21 – Part 21) a fost eliminată din lista certificărilor.

Impactul acestei decizii asupra activității ROMAERO este foarte mare, deoarece o mare parte din activitatea companiei de stat o reprezintă producția de componente de avion și aerostructuri pentru mari companii din industrie.

Potrivit raportului anual pentru anul 2022, 43% dintre veniturile companiei au fost generate de produsele vândute clienților săi.

Printre clienții pentru care ROMAERO a produs componente de avion se numără companii uriașe din industrie, precum Boeing, Airbus, Gulfstream, Bombardier, Saab Aerospace, Elbit System, Spirit Aerosystems, etc.

În prezent, conform site-ului ROMAERO, compania are contracte în desfășurare cu companii aerospațiale de profil înalt: Boeing, Bombardier, BAe Systems, Spirit Aerosystems, Elbit Systems, Aerolean, SABCA, SAAB și Israel Aerospace Industries.

Compania de stat a fost certificată de clienții săi pentru a produce componente și ansamble pentru avioane precum Boeinguri 737, 747, 767 și 777, Airbusuri A320, A330, A340 și A380 și Embraere KC-390 (avion de transport militar).

Pe lângă activitatea de producție, ROMAERO mai are și o divizie de reparații și întreținere avioane, autorizată EASA Part 145 – RCAA/EASA și FAA, care oferă servicii de inspecție, reparații, întreținere, înlocuire, rectificare de defecte, actualizare și testare la sol pentru Boeinguri din familia 737 și Airbusuri din familia A320.

Însă, în ultimul an și autorizarea „Partea 145 – Part 145” care-i permite companiei ROMAERO să efectueze lucrări de reparații și întreținere avioane a fost suspendată de mai multe ori de către AACR, însă activitatea a fost reluată în urmă cu câteva luni.

Potrivit Autorității, decizia a fost luată „din cauza faptului că ROMAERO nu are personal suficient la departamentul de calitate (care să verifice modul în care a fost făcută întreținerea), AACR luat măsura suspendării certificatului care permitea efectuarea unor astfel de lucrări”.

În prezent ROMAERO are listate pe site-ul propriu câteva zeci de locuri de muncă disponibile în mai multe departamente, inclusiv pentru departamentele de Calitate, Tehnic, Întreținere, dar și pentru Divizia Aerostructuri.

ROMAERO este listată la Bursa de Valori București (BVB), însă majoritatea acțiunilor sunt deținute de trei entități:

  1. Statul Român prin Ministerul Economiei: 56,7153%;
  2. SIF Muntenia: 23,2411%;
  3. Fondul Proprietatea: 18,8798%.

La finalul anului 2022, potrivit BVB, doar 1,1638% dintre acțiunile companiei erau deținute de persoane fizice (0,9776%) și persoane juridice (0,1862%).

Abonează-te la BoardingPass Plus
Abonamentul BoardingPass Plus îți oferă acum acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru și acces la articolele care conțin informații obținute în exclusivitate de BoardingPass.

Deții deja un abonament BoardingPass Plus?

⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.





Total
0
distribuiri
8 comentarii
  1. Directorul general al ROMAERO are 75 de ani..Trebuie înțeles că la o asemenea vârstă mai uiți de reglementările EASA. A uitat el să plătească salariile angajaților, salariile nefiind plătite de aproape 4 luni, acest decalaj existând de 1 an și jumătate, de când a preluat mandatul.
    Dar, nu vă faceți griji, este în Croația la un târg de specialitate, pe banii fabricii, aia care nu îi plătește angajaților!!! Și NU, nu este cu familia la plaja în Croația!! După 75 de ani nu ai voie la soare

  2. Au reusit in sfarsit sa faca ce isi doreau multi. Acum pot sa faca vile si blocuri. Pentru ca cei care aveau contracte cu ROMAERO vor pleca . Au reusit sa puna si asat pe butuci.

    1. Rămâne de văzut, traficul aerian pe Băneasa va crește în următoarele luni, iar Otopeni va fi sugrumat și planurile de extindere sunt cam… în aer.

      Așadar, nu cred că-și vor permite să închidă Băneasa pentru a nu deranja șmecherii care-și construiesc case la 200 de metri de pistă. Dar e România și orice e posibil.

  3. Clasica reteta romaneascs in care activele statului sunt efectiv luate cu japca: impingi societatea in buza prapastiei astfel incat sa ii scada acut valoarea de piata, apoi o iau rechinii imobiliari sau vreun “baiat deștept” in brațele caruia va renaste spectaculos in acelasi domeniu. Bineinteles cu “fee-ul” e rigoare intors discret catre decidenti.Chiar putem patenta acest algoritm ca marca înregistrată românească.

  4. Facem pariu ca reusesc sa inchida ROMAERO. !!!!! Sunt disperati sa aiba vile si blocuri . Cam cat crezi ca o sa reziste si Aeroportul Baneasa. Ce daca au bagat bani in modernizarea lui . Nu prea conteaza in fata unor smecheri.

  5. Cand il numesti pe seful pazei director general (fie el si adjunct) e normal sa ajungi in situatia asta. Cand iti bati joci de contracte vechi si importante e normal sa ajungi in situatia asta. Cand promovezi toti incompetentii in functii de conducere e normal sa ajungi in situatia asta. Cand repui in functia de director general pe cel care in primul mandat a dus compania de la profit la pierdere de zeci de milioane, e normal sa ajungi in situatia asta.
    Dar asa stie Ministerul Economiei sa faca si sa supravegheze “performanta”!

  6. Stimabililor,
    Nu închide nimeni ROMAERO așa cum vă imaginați. Însă, se va aplica o altă rețetă, tocmai, pentru a nu atrage atenția asupra lor:
    1. Gonesc clienții din zona de fabricație, zonă care ocupă spații extrem de dorite de către dezvoltatori, și restrâng activitatea la mentenanța aeronavelor civile și militare, adiacentă aeroportului Băneasa. În acest fel, vor dispare 15÷20 de hectare râvnite de grupurile de mafioți care promovează personaje ca Spătaru la Economie sau Enache în Consiliul de administratie al ROMAERO, ofițer de contrainformatii al Armatei.
    2. Procesul a și început prin revocarea Autorizării de fabricație componente Part 21. ROMAERO este condusă de o echipă special pregătită pentru asemenea operațiune: directorul general Misa Popic- un tinerel “competent” de 75 de ani și directorul general adjunct – un alt ofițer, la fel de competent, al serviciului de contrainformații al Armatei. Sună pompos dar este, de fapt, un Moș Teacă, în cel mai bun caz.
    Fiind “camarad de arme” cu Enache Costel ( consilierul ministrilului) promovarea era logică, mai ales după regulile statului mafiot român.
    Astfel s-a făcut praf și se face praf tot, în economia românească, domnilor. Prin dorința de distrugere a unora, puțini la număr, și prin dezinteresul restului, adică a celor mulți.
    Sănătate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

Wizz Air anulează rutele regulate din București și Cluj Napoca spre Antalya

Articolul următor

EXCLUSIV Aeroportul din Brașov va fi oficial operațional din 15 iunie 2023

Articole similare
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share