Avionul care opera marți zborul Wizz Air W95400 pe ruta Brașov – Londra LTN (Marea Britanie) a aterizat la Cluj Napoca după ce a lovit păsări în timpul decolării.
Actualizare, 18 februarie 2025, ora 21:00:
La bordul avionului se aflau 221 de pasageri, doi piloți și cinci însoțitori de bord. Aceștia ar urma să zboare de la Cluj Napoca spre Londra abia miercuri la ora locală 13:35, potrivit informațiilor BoardingPass.
Actualizare, 18 februarie 2025, ora 18:20:
Se pare că pasagerii zborului Wizz Air W95400 Brașov – Londra LTN, care a aterizat la Cluj Napoca din cauza unei probleme tehnice, rămân la Cluj Napoca până miercuri.
Piloții Airbusului A321neo Wizz Air înmatriculat G-WUKY care a decolat de la Brașov în 18 februarie 2025 au decis să aterizeze la aeroportul din Cluj Napoca.
Potrivit conversației dintre piloți și controlorii de trafic aerian, avionul ar fi lovit un stol de păsări chiar în timpul procedurii de decolare de la aeroportul din Brașov.
Ulterior, aceștia au decis să nu urce la o altitudine mai mare de 12.000 de picioare și au așteptat în aer câteva zeci de minute, la nord-est de Cluj Napoca, instrucțiuni din partea companiei aeriene.
În cele din urmă, Wizz Air a decis să trimită avionul la aeroportul „Avram Iancu” din Cluj Napoca, aeroport unde a aterizat în siguranță la ora locală 13:11, la 55 de minute de la decolarea din Brașov.
După aterizare, pasagerii au fost debarcați din avion și așteaptă în terminalul aeroportului din Cluj Napoca, însă numărul persoanelor care se aflau la bordul avionului e necunoscut.
O echipă tehnică a ajuns la avion și efectuează mai multe verificări pentru a stabili avariile produse acestuia.
Potrivit datelor BoardingPass, Airbusul A321neo implicat în acest incident ar urma să decoleze de la Cluj Napoca spre Londra LTN (Marea Britanie) în jurul orei locale 15:30.

Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
Salut.
Doar o mică corecție:
În articol scrie că piloții nu au solicitat prioritate, însă, în înregistările de pe LiveATC au declarat „PAN PAN PAN” – ca să-i citez exact: „we are a PAN aircraft”, lucru pe care l-au transmis în repetate rânduri.
Adițional, au cerut și ajutor pe 121.5 (frecvența de urgență), lucru auzit și adus în atenția ATC-ului de multe alte aeronave aflate în aer la acea oră. Handling-ul pe care ATC-ul l-a oferit a lăsat puțin de dorit, dar asta e o altă poveste (din punctul personal de vedere).
My two cents. Fly high!
Mulțumesc, am corectat.