Pasagerii care și-au dorit mereu o bere fresh la bordul aeronavelor pot să se simtă norocoși – KLM, unul dintre cei mai mari operatori aerieni din Europa a anunțat un parteneriat cu olandezii de la HEINEKEN pentru a oferi la bordul avioanelor sale bere la draft, astfel operatorul olandez KLM devine prima companie aeriană care va servi bere în timpul zborurilor în acest mod.
Acest nou produs care se va afla în meniul de băuturi este rezultatul a mai multor ani de experimente pentru a produce designul celui mai bun keg care sa ofere prespețime berii chiar și la altitudini de peste 10000 de metri.
Producătorul olandez de bere, HEINEKEN, se pare că a găsit formula necesară cu un design inovativ al kegului, iar prototipul va fi folosit pe zborurile europene operate de KLM. Aceștia au sperat că acest nou produs va fi disponibil începând cu această lună, însă au fost nevoiți să întârzie lansarea până la primirea tuturor certificatelor de securitate aeronautică de la autoritățile de aviație civilă, însă după ce aceștia primesc undă verde de la autorități, clienții KLM vor putea savura o bere rece, fresh, la draft exact cum o fac în pub-uri, cluburi sau baruri.
Miriam Kartman, vice-președintele KLM in-flight services a declarat că “suntem mereu în căutarea produselor tipice olandeze pentru a ne diferenția de akte companii, Heineken este partenerul nostru care ne furnizează bere de ani de zile, și împreună știm că oamenii apreciază mai mult berea la draft decât cea la doză.”
Edwin Griffioen, HEINEKEN, este persoana care a fost responsabilă de designul acestui nou produs și a afirmat că nu a fost ușor să atingă posibilitatea de a servi bere în condițiile oferite de cabina unui avion, să nu uităm că tuburile de CO2 folosite de instalațiile draft tradiționale sunt interzise la bordul aeronavelor.
“Deoarece presiunea aerului este mult mai mică într-un avion decât la nivelul mării, o instalație de draft nu va funcționa normal niciodată, va oferi doar spumă. Noi deținem instalații care funcționează cu brio și la presiunea aerului, însă acestea sunt prea mari pentru a se potrivi într-un avion”, a mai afirmat acesta.
“Totul este ca un mare puzzle, un keg de bere, sistemul de răcire și compresorul de presiune trebuie să încapă perfect într-un cărucior de catering cu care sunt echipate aeronavele, însă la final am fost nevoiți să lăsăm la o parte una din aceste piese pentru ca totul să se potrivească, iar cu mare tristețe a trebuit să renunțăm la sistemul de răcire.”
Reprezentanții Heineken afirmă că gustul berii a rămas neschimbat, datorită procesului inovativ creat de aceștia. Conform planurilor, 4 keguri cu bere proaspătă vor fi încărcate pe fiecare zbor, după ce acestea vor fi livrate la temperaturi scăzute către aeroportul din Amsterdam.
Același Griffioen spune că structura căruciorului de catering a fost regândită astfel încât să găzduiască “un termos uriaș” care va păstra berea rece, sub 5*C.
“Am reușit să setăm diametrul instalației și presiunea aerului la nivelul perfect, iar asta va ne va asigura posibilitatea de a servi berea la 11000m altitudine în aceleași condiții optime ca berea pe care o servim la sol.”
KLM speră să introducă acest produs pe anumite zboruri începând cu luna August a acestui an.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.