Urmărește-ne

Blue Air încearcă să evite insolvența cu ajutorul concordatului preventiv

  1. BoardingPass.ro
  2. Știri
  3. Blue Air încearcă să evite insolvența cu ajutorul concordatului preventiv
Foto: Huy Do / V1Images | Sursă: fly-ra.com

Știri

Blue Air încearcă să evite insolvența cu ajutorul concordatului preventiv

Actualizare, 6 iulie ora 11:00: judecătorii Tribunalului București admit cererea Blue Air de a deschide procedura de concordat preventiv pentru a preveni intrarea în insolvență a companiei.

Admite cererea debitorului BLUE AIR AVIATION SA. În temeiul art.23 alin.1 din Legea nr.85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă deschide procedura de concordat preventiv a debitorului BLUE AIR AVIATION SA. În temeiul art.23 alin. 2 din lege desemnează administrator concordatar provizoriu pe KPMG RESTRUCTURING SPRL. Executorie. Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicare. Cererea de apel se va depune la Tribunalul Bucureşti secţia a VII-a civilă. Judecată în camera de consiliu şi pronunţată în şedinţă publică, azi, 06.07.2020.


_____________
Compania low-cost Blue Air a depus la Secția a-VII-a Civilă pe rolul Tribunalului București o solicitare de a demara procedura de concordat preventiv.

Concordatul preventiv este un contract încheiat între debitorul în dificultate financiară, în cazul de față Blue Air Aviation SA, pe de o parte, și creditorii care dețin cel puțin 75% din valoarea creanțelor acceptate și necontestate, pe de altă parte, omologat de judecătorul-sindic.

Prin acest contract debitorul propune un plan de redresare și de realizare a creanțelor acestor creditori, iar creditorii acceptă să sprijine eforturile debitorului de depășire a dificultății în care se află.

Debitorul trebuie să-şi anunţe din timp creditorii cu privire la faptul că are dificultăţi şi să le ceară şansa de a se redresa, propunându-le un plan concret în acest sens, potrivit Mușat.ro.

Judecarea solicitării companiei, înaintată cu dosarul numărul 15290/3/2020 din 30 iunie 2020, a fost amânată de judecători în 3 iulie „pentru a da posibilitatea debitoarei să depună la dosar înscrisuri”.

O nouă judecată a dosarului este planificată să aibă loc luni, 6 iulie, iar dacă solicitarea companiei este aprobată atunci în perioada concordatului preventiv omologat nu se poate deschide procedura insolvenței față de debitor.

Această „împiedicare” a procedurii insolvenței este pe deplin justificată legal și este valabilă și pentru creditorii ale căror creanțe se nasc în timpul procedurii de concordat.

În cazul în care compania Blue Air Aviation SA nu ajunge la un acord favorabil ei cu creditorii și nu are resurse financiare pentru a achita datoriile, Blue Air Aviation SA va intra cel mai probabil în insolvență.

De asemenea, potrivit unei comunicări interne transmisă angajaților și semnată de Oana Petrescu, Director General al Blue Air, compania încearcă:

  • reorganizarea și restructurarea activității și funcționarea eficientă și sustenabilă a companiei cu un număr redus de aeronave pentru următorul an, fără a pierde în schimb capabilitățile esențiale pentru a asigura reluarea creșterii anul viitor;
    • operaționalizarea structurii de grup a Airline Invest S.A. (acționarul principal al Blue Air) pentru a facilita:

    • creșterea veniturilor grupului prin prestarea de servicii tehnice și de training pentru terți și
    • atragerea unor finanțări dedicate pentru aceste activități.

Potrivit aceleiași comunicări interne, în ultimele luni echipa care a rămas în activitate în cadrul companiei aeriene a făcut demersuri susținute:

  • pentru a genera cash-ul necesar plăților absolut necesare pentru supraviețuire (salarii, impozite, datorii la Eurocontrol, combustibil, furnizori de servicii esențiale) prin zboruri cargo si la cerere;
    • asigurarea continuității și sustenabilității activității datorită inițiativelor de:

    • reeșalonare si restructurare a debitelor (inclusiv catre ANAF, autoritati, aeroporturi, lessori, furnizori de servicii diverse);
    • reducere de costuri (toate categoriile, inclusiv salariale), și
    • ajustare a rețelei de rute și destinații (selectând doar destinațiile cele mai solicitate în condițiile date, pentru a putea opera la un nivel sustenabil în condițiile în care de cererea de transport aerian de pasageri va fi semnificativ mai redusă), precum și
    • găsirea celor mai bune forme de finanțare a activității în acest context (ajutor de stat, credite private pe termen foarte scurt, credit punte de la Exim, reeșalonare a obligațiunilor emise in favoarea SIF 1).
Click pentru a comenta

Vrei să zici ceva?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mergi sus