Mai mulți însoțitori de bord care urmau să lucreze pentru Blue Air au fost concediați la scurt timp după ce au efectuat zborurile de pregătire.
Însoțitorii de bord care urmau să lucreze la baza operațională a Blue Air din Iași au rămas în această lună fără loc de muncă la scurt timp după ce au efectuat zborurile de pregătire.
Aceștia au fost recrutați în februarie 2022, iar o lună mai târziu compania low-cost i-a informat că au fost acceptați pentru posturile la care au aplicat.
Ulterior noii recruți au făcut mai multe deplasări pe cheltuiala proprie din Iasi la Bucuresti pentru alte interviuri și pentru cursurile de pregătire.
Însă, zborurile de pregătire ale acestora au fost programate abia câteva luni mai târziu, mai exact în luna iunie 2022.
După ce zborurile de pregătire au fost efectuate. în aceeași lună compania i-a informat că nu mai are nevoie de însoțitori de bord și contractul dintre aceștia și o agenție de recrutare pe nume AviGo a fost închis cu efect imediat.
„În martie am primit vestea că sunt acceptată pe postul de cabin crew (acum 4 luni!!) mi-am dat demisia de la locul de muncă, am făcut 5 drumuri dus-întors pe cheltuiala mea din Iași la București pentru interviuri și pentru cursuri. Am învățat, am dat examene.
Deși în martie am fost acceptată, abia acum în iunie am avut zborurile de training! Așa că după 4 luni în care am investit timp și bani (pentru drumuri și pentru costum deoarece nu am primit uniformele) am fost anunțați, cei de pe Iasi, că nu mai au nevoie de noi și ne-au închis contractele!
Ne-au dat afară după 4 luni în care am fost dedicați companiei fără să primim nici măcar un leu pentru toata munca noastră, pentru timpul pierdut și pentru zborurile de training,” confirmă pentru BoardingPass una dintre persoanele afectate de această situație.
Într-un mesaj intern transmis angajaților la mijlocul lunii iunie, Steven Greenway, directorul general al Blue Air, confirmă că a solicitat încetarea proceselor de recrutare: „Am cerut să fie încetată recrutarea în cadrul companiei pentru a ne adapta la dimensiunea companiei din această vară”.
Potrivit oficialului, în această vară compania Blue Air va opera zboruri doar cu 13-14 avioane în loc de 20 câte erau planificate cu câteva luni înainte, iar astfel nu mai au nevoie de noii angajați.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
Buna ziua dl. Bobon ! Aveti sincer toata aprecierea mea pt curajul de a posta articolul !! Din ce in ce mai multi jurnalisti aleg sa dezvaluie adevarul despre aceasta companie , care nu are respect pentru pasiunea unor aviatori , niste tineri care poate inca au mai sperat ca o sa mai gaseasca .. ceva. Am auzit si aud povesti din ce in ce mai ingrijoratoare si cu privire la actualii angajati , oameni abuzati , neplatiti, pedepsiti , umiliti efectiv dupa ce s au sacrificat de dragul meseriei si pentru vechimea mare intr o companie in care au crezut . Credeti ma ca ati fi si dvoastra uimit de mizeria care se intampla acolo si prin ce trec acei oameni . Dati un search pe Google sa vedeti cate procese , cate demisii , intrebati oamenii de acolo de curiozitate care e atmosfera . Nu o sa va zica poate , de rusine , de frica .. Au avut promisiuni , iar acum matura cu angajatii pe jos . Nu a contat nimic din ceea ce s a facut si inca se face pentru companie . Esti 0 acolo pentru ei , nici macar un multumesc nu se ofera . Vad ca insasi comandanti vechi , de renume , din companie pleaca la concurenta numai sa scape !! Cum domle sa muncesti cu noptile si sa nu ai bani , sa te caute bancile ?!