Actualizare, 11 iunie: Blue Air a confirmat faptul că baza operațională de la Torino nu va fi închisă. Același lucru se întâmplă și cu baza de la Cluj Napoca.
„Îmi face plăcere să comunic faptul că nu avem de gând să închidem această bază. Avem încredere în aceasta și vom continua parteneriatul puternic pe care îl avem cu Aeroportul din Torino. În acest moment suntem în ultima fază cu finalizarea orarului de vară pentru baza din Torino, pe care îl vom publica pe site la final de iunie – început de iulie”, a declarat Ana Zidărescu, PR manager la Blue Air.
______________________________
Actualizare, 8 iunie ora 22:20: Directorul de resurse umane al Blue Air dezminte informația publicată astăzi într-un mod deloc profesionist și cu acuze de fake news, în ciuda faptului că știrile publicate pe BoardingPass de-alungul timpului care aveau ca subiect Blue Air au fost mereu adevărate chiar dacă au fost scrise cu informații primite din interiorul companie, la fel cum s-a întâmplat și astăzi.
Cu toate acestea, se pare că restrângerea activității companiei nu se oprește. Potrivit datelor din sistemul de rezervări analizate de colonelu81 de pe forumul fly-ra, Blue Air va închide baza de la Cluj Napoca în toamna acestui an. Zborurile Blue Air de pe ruta București – Cluj Napoca vor fi operate de la baza din București iar pentru cele din Cluj Napoca spre Dublin operatorul va poziționa o aeronavă de la București. Ruta Cluj Napoca – Tel Aviv va fi suspendată în zilele de urmează iar Cluj Napoca – Constanța va fi operată, ca și până acum, doar în sezonul estival.
Baza de la Larnaca nu rămâne nici ea neafectată de schimbări. Zborurile Blue Air din Larnaca spre Birmingham și Luton nu mai sunt disponibile pentru rezervare din decembrie așadar de pe această bază vor mai fi operate doar zboruri spre Atena, Salonic și București iar astfel Blue Air va avea un sigur avion alocat acestei baze față de două câte are în prezent.
______________________________
Potrivit unui oficial Blue Air care dorește să rămână anonim, baza companiei Blue Air de la Torino va fi închisă, cel mai probabil, în iarna acestui an. În acest an Blue Air a mai închis baza de la Liverpool și a suspendat mai multe rute de pe alte baze.
În prezent Blue Air operează zboruri din Torino către destinații din Italia și Europa precum Alghero, Catania, Lamezia Terme, Napoli, Bacău, Iași, Ibiza, Palma de Mallorca, Regio Calabria și Trapani.
De asemenea, flota Blue Air va fi redusă de la 23 de avioane la 13 după ce operatorul va renunța la toate avioanele Boeing 737 din seriile 300, 400 și 500.
În cazul în care nu apar modificări, până la finalul lunii iunie cele două Boeinguri 737-300 și alte două Boeinguri 737-400 vor părăsi flota companiei iar alte 6 Boeinguri 737-500 vor fi retrase din serviciul comercial până la finalul acestui an.
După aceste schimbări, operatorul va rămâne temporar cu o flotă compusă din 13 avioane de tip Boeing 737-800NG, avioane care au o vârstă medie de 15.7 ani.
Avioanele Boeing 737 din seriile 300, 400 și 500 au o vârstă medie de 28.5 ani. Cel mai vechi avion din flota Blue Air este Boeingul 737-300 înmatriculat YR-BAF, acesta are 30 de ani vechime și a fost produs în primăvara anului 1989.
În această perioadă Blue Air ar fi trebuit să recepționeze primul Boeing 737 MAX 8 însă din cauza reținerii la sol a tuturor avioanelor de tip Boeing 737 MAX există întârzieri semnificative în producția și livrarea acestor avioane. Momentan nu se știe exact când operatorul român va primi primul MAX.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.