Urmărește-ne

Bruxellesul discută posibilitatea suspendării Regulamentului CE261/2004

  1. BoardingPass.ro
  2. Știri
  3. Bruxellesul discută posibilitatea suspendării Regulamentului CE261/2004
Foto: Gabriel White
Foto: Gabriel White

Știri

Bruxellesul discută posibilitatea suspendării Regulamentului CE261/2004

Mai multe state europene vor solicita Bruxellesului să suspende temporar, în perioada pandemiei de COVID-19, legea europeană care permite pasagerilor cu zboruri anulate sau întârziate să solicite rambursările aferente pentru aceste zboruri.

Franța și Olanda sunt inițiatoarele acestui demers, iar Belgia, Bulgaria, Cipru, Cehia, Grecia, Irlanda, Letonia, Malta, Polonia și Portugalia au aderat și ele la această inițiativă.

Miniștrii Transporturilor din țările Uniunii Europene vor discuta miercuri în cadrul unei reuniuni această propunere.

Decizia miniștrilor de resort vine în urma furiei din partea pasagerilor care s-au trezit cu zborurile anulate din cauza coronavirusului, iar la schimb, li s-au oferit doar vouchere ca măsură compensatorie.

Reglementările europene în vigoare stipulează clar dreptul pasagerilor de-a primi rambursarea integrală a biletului dacă zborul este anulat.

Măsura de anulare a acestei decizii UE ar oferi o gură de oxigen companiilor aeriene care se confruntă cu grave probleme de lichidități.

Pandemia a avut un impact puternic, fără precedent în istorie, asupra transportului aerian, au menționat cele 12 țări ale Uniunii Europene într-o declarație comună.

Peste 90% din zboruri au fost anulate, avioanele sunt consemnate la sol, iar transportatorii aerieni nu mai încasează bani, dar continuă să suporte costuri mari de funcționare.

Din această cauză, Regulamentul CE 261/2004 și obligația de a rambursa biletele anulate în numerar, dacă pasagerul decide acest lucru, poziționează companiile aeriene într-o situație extrem de dificilă confruntându-se cu o serioasă criză de numerar.

Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat marți, că „o astfel de decizie nu este tocmai fericită”.

Nu este o opțiune pentru mine,” adaugă Adina Vălean. „Nu cred că aceasta este calea cea bună. Cred că companiile trebuie să regândească soluția cu voucherele, eventual să le facă mai atractive, dacă doresc să păstreze acest instrument compensatoriu, dar să permită pasagerilor dreptul de-a solicita rambursarea zborurilor.”

Air France-KLM se numără printre companiile care nu oferă rambursări pasagerilor, în ciuda ajutoarelor de oridinul miliardelor de euro primite de la guvernele Franței și Olandei.

Dintre operatorii low-cost de pe piața locală, atât Ryanair cât și Wizz Air și Blue Air practică această politică.

În apărarea Adinei Vălean vine și organizația europeană pentru drepturile consumatorilor, BEUC, prin vocea directorului general, Monique Goyens: „Nu pasagerii sunt cei care ar trebui să salveze industria aeriană.”

Click pentru a comenta

Vrei să zici ceva?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mergi sus