Frank Terner, CEO-ul companiei Air France, a prezentat în mod oficial pentru examinare, un proiect pentru a opera curse low-cost lung-curier, sindicatelor SNPL și SPAF.
Planul de restructurare a Air France-KLM Royal Dutch Airlines va permite operatorului francez să concureze curse low-cost pentru a concura mai bine cu companiile din Golf pe piațele ultra competitive a zborurilor mediu și lung curier, în principal pe rutele de unde a Air France a fost forțat să se retragă.
Terner a declarat că sub auspiciile dezvoltării, Air France va crea o filială, denumită acum NewCo, ce va fi lansată în toamna acestui an. Aceasta va folosi avioane Airbus A320 pentru a servi rutele mediu curier, iar zborurile lung curier vor începe în vara anului 2018 și se vor folosi avioane Airbus A340-300, înainte de a fi folosite modelele A350-900 din 2019. Flota NewCo nu va depăși 18 avioane dedicate zborurilor mediu curier și 10 avioane pentru zborurile lungi.
Zborurile NewCo for fi operate de piloții Air France. Productivitatea și îmbunătățirea eficienței stimulentelor va asigura economii de costuri si va contribui la competivitatea globală a Air France. De asemenea, tot personalul Air France va primi un bonus din profit anul acesta, în funcție de rezultatele companiei.
Potrivit Reuters, Frank Terner a declarat că managementul a facut ”o mulțime de concesii” pentru ca piloții să ajungă la un ”compromis echilibrat”. Așadar, în loc de recrutări de piloți, se va cere o creștere de cu 1,5% a productivității de la toți piloții Air France, astfel încât să se obțină câștiguri economice similare.
”Acest acord este un compromis echilibrat, care reflectă spiritul constructiv în care am realizat aceste negocieri. Ne va permite să construim viitorul Air France, împreună cu piloții și stafful companiei, pe baza unui proiect solid de creșstere și recuperare,” a declarat Terner.
Echipajele de cabină vor fi recrutate și plătite la costuri de piață care vor fi cu 40% mai ieftine decât la Air France.
Având în vedere puterea sidicatelor de piloți din Air France, aceștia au capacitatea de a bloca orice proiect de modificare și aplicare a unor schimbări de business în companie.
Proiectul de față este deschis spre semnare până la 24 Februarie, aceste termen poate fi totuși prelungit în cazul în care sidincatele optează să se consulte cu membrii lor.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.