Michael O`Leary, directorul executiv al companiei Ryanair, i-a spus unui oficial din cadrul Direcției Generale a Concurenței (departamentul Antitrust) a Comisiei Europene că ar putea alege calea instanței pentru a bloca țări ca Franța să acorde în mod „selectiv” ajutoare de miliarde de euro transportatorilor aerieni, pe care el îi consideră ineficienți.
Într-o scrisoare adresată comisarului european pentru concurență, Michael O`Leary a declarat că: „Uniunea Europeană s-ar putea să fie forțată să adopte o cu totul altă politică în ceea ce privește ajutoarele de stat în cazul în care Ryanair ar câștiga procesul, iar acest lucru ar fi de-a dreptul jenant pentru Uniunea Europeană.”
Din punctul de vedere al șefului Ryanair, programele de ajutor pentru companiile aviatice europene ar trebui modificate radical, astfel încât și Ryanair să beneficieze de aceste ajutoare, chiar dacă compania condusă de Michael O`Leary nu se află într-o criză de lichidități, ba mai mult, șeful Ryanair își dorește ca aceste ajutoare să fie oferite în funcție de cota de piață pe care fiecare companie o are în țara unde se solicită ajutorul.
În această ipoteză, Ryanair ar beneficia de ajutoare substanțiale în mai multe țări europene.
Declarațiile belicoase ale directorului executiv al Ryanair pun pe jar oficialitățile din mai multe țări, iar acest lucru ar putea duce la o încetinire a procesului de acordare a ajutoarelor de stat, mai ales în țări ca Franța și Olanda pentru grupul Air France–KLM, Germania pentru Lufthansa, sau Italia, unde guvernul de la Roma ar fi gata să renaționalizeze compania Alitalia.
Mai mult de atât, șeful Ryanair a comparat companiile aviatice care solicită ajutoare de stat cu dependenții de cocaină pentru felul cum aleargă imediat la guvernele naționale după ajutoare când sunt în sevraj financiar.
Michael O`Leary și-a vărsat furia și asupra țărilor scandinave, pe care le acuză de discriminare împotriva companiilor aeriene care nu au licență în aceste țări, sau pe aeroporturile din Germania și Franța pe care le blamează pentru taxele mari impuse, menționând că ar fi mai indicată o reducere a acestor taxe cu 50% până la finalul anului.
Acum două zile, în colimatorul lui O`Leary a intrat și Richard Branson, fondatorul Virgin, pe care l-a acuzat că încearcă să jecmănească contribuabilul britanic, în contextul în care Richard Branson are suficienți bani să acopere cheltuielile companiei Virgin Atlantic.
Comisia Europeană a refuzat să facă orice comentariu asupra declarațiilor malițioase ale CEO-ului Ryanair, limitându-se la a spune, că a luat legătura cu mai multe companii aeriene, inclusiv Ryanair.
În completarea declarațiilor lui O`Leary, vine și CEO-ul companiei Wizz Air, József Váradi, care se declară, de asemenea, împotriva acordării de ajutoare de stat concurenței.
József Váradi a menționat că în condițiile curente, Wizz Air are suficiente lichidități să supraviețuiască pe piață câțiva ani, o declarație plină de ipocrizie în contextul în care Wizz Air a concediat recent o mie de angajați.
Michael O`Leary este deja cunoscut pentru stilul său agresiv și deloc diplomatic pe care l-a avut de-a lungul timpului.
În trecut, i-a numit pe administratorii aeroportului Stansted din Londra: „O gloată de violatori în serie avari după bani” (A bunch of overcharging rapists), iar despre activiștii de mediu, a declarat că aceștia merită împușcați (We want to annoy the fuckers … The best thing we can do with environmentalists is shoot them).
Michael O`Leary conduce destinele companiei Ryanair din 1994.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.