Directorul general al uneia dintre cele mai mari companii aeriene din Europa le-ar fi spus piloților că ar trebui să „facă eforturi suplimentare”, sugerând, aparent, că aceștia ar trebui să opereze zboruri chiar dacă suferă de oboseală.
József Váradi, CEO-ul companiei Wizz Air, le-a transmis piloților că toată lumea este „obosită” și că numărul piloților care se îmbolnăvesc crează costuri companiei aeriene deoarece aceasta trebuie să plătească sume uriașe sub formă de compensații pentru zborurile anulate.
De asemenea, anularea și întârzierea zborurilor afectează negativ și imaginea companiei low-cost, afirmă oficialul maghiar într-un video intern care a ajuns miercuri în mediul online.
„Acum, că toată lumea se întoarce la muncă, înțeleg că oboseala este un rezultat potențial al problemelor, dar odată ce începem să stabilizăm programul (n.r. echipajelor de zbor), trebuie să reducem și rata de oboseală”, afirmă József Váradi.
„Vreau să spun că nu putem continua când fiecare a cincea persoană dintr-o bază (n.r. operațională) se declară bolnavă din cauza oboselii. Suntem toți obosiți. Dar, uneori, este necesar să faceți eforturi suplimentare”, a continuat el.
„Daunele sunt uriașe atunci când anulăm un zbor. Sunt uriașe. Este un prejudiciu adus imaginii companiei. Este și un prejudiciu financiar pentru că trebuie să plătim despăgubiri,” conclude oficialul companiei low-cost.
Este neclar când CEO-ul companiei Wizz Air a făcut aceste declarații, însă în ultimele săptămâni compania low-cost a fost nevoită să anuleze și să întârzie semnificativ câteva sute de zboruri.
Aceste probleme se presupune că au apărut din cauza lipsei de personal navigant.
După apariția în mediul online a acestei înregistrări, asociația britanică a piloților se arată „șocată” de comentariile făcute de CEO-ul companiei Wizz Air și i-a cerut acestuia „să clarifice rapid” că nu le va cere piloților să zboare dacă sunt obosiți.
Însă, sindicatele din industrie critică des practicile de angajare ale Wizz Air, iar European Cockpit Association descrie compania aeriană low-cost ca fiind „inadaptată social”.
Deficient safety culture alert!@WizzAir CEO encourages pilots to fly fatigued! It’s like handing the car keys to a drunk driver. @EASA step in! You are WIZZ’ oversight authority… pic.twitter.com/qdJdBVwH90
— European Pilots (@eu_cockpit) June 8, 2022
Agenția Europeană de Siguranță Aeriană (EASA) afirmă că oboseala este unul dintre principalii factori care afectează performanța umană și, în multe țări, piloții sunt obligați legal să refuze să zboare dacă ei consideră că sunt obosiți sau riscă să devină obosiți în timpul programului de lucru.
Regulile de limitare a timpului de zbor la nivel european sunt concepute pentru a preveni sau reduce riscul ca echipajul de zbor să devină obosit.
Cu toate acestea, experții din industrie recunosc că noțiunile teoretice nu pot lua în considerare toate circumstanțele individuale și afirmă că piloții ar putea deveni obosiți chiar dacă regulile sunt respectate.
Multe companii aeriene au propriile aplicații de monitorizare a oboselii, aplicații care sunt special concepute pentru a prezice cât de mult ar putea fi afectată performanța pilotului dacă ar lucra în anumite ritmuri de călătorie.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
Ok is a issue that as well, but can you explain why company cancel flights give a other option of flight free of charge,but on different times or dates. So just after a day or 2 company starts to sale same flights same times previous cancelled are back into service for a different price?Technically you sell the costumers ticket again at a different price .Result as a costumer if you really need that specific flight you have to pay extra to get it back or you stick to other options, hilarious.This is not damaging the image of Company??????