De ce situația financiară a TAROM pentru primul semestru nu ar trebui să ne mire?

Potrivit situației financiare a Tarom realizată pentru primele sașe luni, compania a încheiat primul semestru cu o pierdere de 28,6 mil. RON, în vreme ce bugetul de venituri și cheltuieli prevedea, pentru aceeași perioadă, o pierdere de 3,4 mil. RON.

Pierderea de 49,9 mil RON înregistrată la finalul primului trimestru a fost redusă la jumătate pe parcursul trimestrului II, astfel încât la finalul primului semestru pierderea totală este de 28,6 mil. RON. Trebuie spus că, în domeniul aviatic, primul trimestru al anului este cel mai slab și că, în această perioadă, companiile aeriene înregistrează cele mai reduse venituri.

Pierderi neprevăzute au fost generate în special de problemele tehnice care au condus la anularea sau întârzierea anumitor curse, determinând astfel plata unor penalități neplănuite și reducerea veniturilor, fapt care a avut un impact semnificativ asupra cifrelor finale. Performanța slabă a fostei conduceri executive în perioada ianuarie – martie 2016 a avut de asemenea un impact negativ asupra rezultatelor financiare. De altfel, acesta a fost și unul din motivele pentru care, în martie, Consiliul de Administrație a decis să facă schimăbri în echipa de management.

În prezent, noua echipa de conducere a Tarom și Consiliul de Administrație au demarat procedurile necesare pentru modernizare flotei, eficientizarea operațiunilor, îmbunătățirea serviciilor, deschiderea de noi rute și conturarea unei noi strategii de marketing care sa atragă mai mulți pasageri.

Este bine cunoscut faptul că, în aviație, a doua jumătate a anului este cea mai profitabilă, acoperind sezonul de vârf pe timpul verii și luna decembrie. Având în vedere acest lucru și măsurile de mai sus vizate de conducerea Tarom, suntem încrezători că, la final de an 2016, nivelul pierderilor nu va depăși suma prevazută în bugetul aprobat de Guvern, și anume 6,9 mil. RON.



⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.



Total
0
distribuiri
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share