TAROM anunță oficial înființarea TAROM Tehnic, o nouă entitate dedicată furnizării de servicii de întreținere și reparații pentru avioane civile, cu specializare pe modelele Boeing, Airbus și ATR.
Noua companie TAROM Tehnic, deținută integral de compania aeriană de stat, va continua tradiția și expertiza echipelor tehnice ale fostei Direcții Tehnice din cadrul companiei aeriene de stat.
Prin această transformare strategică, TAROM răspunde nevoii de modernizare și eficientizare a operațiunilor, dar și cererii unei piețe extinse de clienți, incluzând companii aeriene internaționale și operatori de transport cargo.
Această inițiativă face parte din planul de restructurare a TAROM, esențial pentru respectarea condițiilor impuse de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat.
Astfel, TAROM Tehnic începe activitatea cu un obiectiv clar: să devină un jucător de referință în industria regională de servicii de întreținere și reparații avioane.
Transformarea TAROM prin implementarea planului de restructurare agreat cu CE a condus la îmbunătățirea rezultatelor financiare ale companiei în 2024.
Astfel, după ce a înregistrat pierderi anuale semnificative în ultimii 8 ani, compania a redus pierderile la mai puțin de o treime în 2023, iar pentru anul 2024 estimează revenirea la rezultate pozitive.
Pe 29 aprilie 2024, Comisia Europeană a aprobat un ajutor de stat pentru restructurare în valoare de 95,3 milioane de euro, destinat TAROM.
Măsura respectă normele UE și vine în completarea unui plan amplu de modernizare a flotei, reducere a costurilor și optimizare operațională.
Impactul pandemiei COVID-19 a accelerat nevoia de susținere a industriei aviatice. În acest context, alte companii europene precum Lufthansa și LOT au beneficiat de sprijin similar, în aceleași condiții și măsuri impuse de restructurare, demonstrând importanța intervenției statului pentru menținerea viabilității companiilor aeriene.
Înființarea TAROM Tehnic este o nouă etapă în dezvoltarea strategică a companiei, fiind una dintre măsurile de redresare incluse în planul de restructurare care a stat la baza aprobării ajutorului de stat.
Din estimările managementului TAROM, aceasta va aduce o contribuție suplimentară la eficientizarea companiei, iar noua companie va genera venituri de până la 10 milioane de euro în primul an de operare.
De asemenea, compania aeriană de stat estimează o creștere la 30-35 milioane de euro în următorii 3-5 ani, iar TAROM Tehnic va adresa un segment foarte dinamic al pieței de aviație din Europa, respectiv segmentul întreținerii de avioane comerciale și cargo.
Certificările și competențele multi marcă (Boeing, Airbus și ATR) reprezentând un avantaj în raport cu principalii competitori din segment, potrivit TAROM.
Compania aeriană de stat nu a precizat în anunțul oficial cine va fi numit la conducerea noii entități juridice.
„Înființarea TAROM Tehnic reprezintă un pas strategic esențial în procesul de modernizare și eficientizare a operațiunilor companiei noastre. Această nouă entitate nu doar că valorifică expertiza tehnică acumulată de-a lungul anilor, dar ne și deschide uși către piețe noi, oferind servicii competitive pe plan internațional”, a declarat Costin Iordache, Director General TAROM.
„Este o oportunitate de a demonstra că TAROM poate fi un lider regional în domeniul întreținerii aeronavelor, contribuind astfel la dezvoltarea aviației civile din România”, conclude oficialul companiei aeriene de stat.
Multe companii aeriene din lume și-au separat în ultimii zeci de ani diviziile tehnice în companii de sine stătătoare. Pe plan local, cel mai recent exemplu este Blue Air Technic, entitate separată de Blue Air cu ceva vreme înainte de insolvența companiei aeriene omonime.
În prezent, Blue Air Technic este o companie deținută integral de statul român și are, în continuare, activitate comercială într-un hangar închiriat de la ROMAERO.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.