Compania Fly Sky SRL înregistrată în București a obținut codul ICAO în urmă cu câteva luni și din informațiile pe care le avem este în curs de obținere a certificatului de operator aerian în România.
Așa cum scriam și în iulie 2020, compania Fly Sky SRL este deținută de un om de afaceri controversat din Republica Moldova, Ghilan Grigore, însă acum avem mai multe informații despre planurile pe care societatea comercială deținută de Ghilan le are în România.
Potrivit utilizatorului de Twitter @Gerjon_, o companie din Kârgâzstan pe nume Fly Sky Airlines a deschis recent o subsidiară și în Ucraina iar asemănările dintre denumirile și codurile ICAO ale celor două și Fly Sky SRL ne face să credem că Fly Sky SRL va reprezenta subsidiara lor din România.
Compania Fly Sky SRL obținut codul ICAO FSG în urmă cu câteva luni iar acesta este asemănător celor două companii Fly Sky care au coduri ICAO FSQ (Fly Sky Kârgâzstan) și FSU (Fly Sky Ucraina).
Întreg ‘grupul’ Fly Sky Airlines deține acum cinci avioane Ilyushin IL76. Patru dintre acestea au fost deja înmatriculate în Ucraina (UR-FSA, UR-FSC, UR-FSD și UR-FSE) iar cel puțin două dintre cele cinci Ilyushinuri IL76 Fly Sky au fost deținute de companii aeriene din Republica Moldova apropiate lui Ghilan Grigore.
Un alt avion IL76 este deținute de Fly Sky Kârgâzstan și înmatriculat în această țară însă pentru a obține Certificatul de Operator Aerian în România Fly Sky va trebui să înmatriculeze și în țara noastră cel puțin un avion.
Același utilizator de Twitter @Gerjon_, ne-a informat că Ilyushinul IL76 înmatriculat UR-COE a zburat sâmbătă, 21 noiembrie 2020, de pe aeroportul Krîvîi Rih (Ucraina) spre baza aeriană de la Mărculești, Republica Moldova, așadar este posibil ca acest avion să zboare mai departe spre România și să fie înmatriculat în țara noastră.
Ghilan Grigore deține în Republica Moldova și compania aeriană Terra Avia care are în flotă mai multe Boeinguri 747.
În ultimii ani mai multe avioane IL76, Boeing 747 și Antonov AN124 au operat transporturi ilegale de arme în Libia, țară în care se desfășoară un război civil.
Majoritatea acestor zboruri au fost operate de companii și avioane înmatriculate în Ucraina, Moldova și Kazahstan.
Companiilor aeriene care au efectuat astfel de zboruri către Libia le-a fost interzis să opereze zboruri în mai multe țări din regiune însă unele dintre ele s-au reînființat sub alte denumiri iar avioanele lor au fost transferate către noile companii.
În această situație se află și compania aeriană AZee Air din Kazahstan. Cel puțin un IL76 deținut de Azee Air a fost reînmatriculat recent în Kârgâzstan de către Fly Sky Airlines, Ilyushinul IL76 cu fosta înmatriculare UP-I7650 este acum înmatriculat EX-76003, potrivit utilizatorului de Twitter @Gerjon_.
Subsidiara Fly Sky din Ucraina este deținută de Oleksandr Sergiiovych Reznichenko iar cea din România de către Ghilan Grigore, cetățean moldovean.
It looks like the first flight in service for the Ukrainian branch of "Fly Sky Airlines" 🇺🇦UR-FSC was 🇬🇪#Tbilisi, #Georgia to 🇹🇩N'Djamena, #Chad, as #FSU4811.
Their certificate is dated 28 Oct 2020.
Fly Sky Airlines seems to have several branches, also using 🇰🇬Kyrgyz aircraft. https://t.co/Ua1R5ZOFdT pic.twitter.com/RV3rNM7fdQ
— Gerjon | חריון (@Gerjon_) November 19, 2020
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.