Fostul Boeing 707 folosit ca avion prezidențial își începe a doua carieră

Foto: QC PHOTOGRAPHY

Boeingul 707 care a fost folosit o lungă perioadă de timp ca avion prezidențial a părăsit flota Romavia la finalul anului 2012 însă până la începutul lunii aprilie a anului 2020 acesta nu a mai efectuat zboruri.

Potrivit Skyliner Aviation, avionul care a fost achiziționat de compania americană Omega Tanker în 2012 a revenit în aer după o îndelungată pauză.

Fostul Boeing 707-300 YR-ABB este acum înmatriculat N707GF și va fi folosit de Omega Tanker ca avion dedicat realimentărilor în aer a avioanelor din flotele Forțelor Navale și Aeriene Americane.

După ce a fost achiziționat de compania americană de la Romavia, avionul a fost parcat pe aeroportul Brunswick, SUA, iar în 7 aprilie 2020 a fost mutat în San Antonio, SUA, unde va fi modificat astfel încât să poată efectua misiuni de realimentare în aer.

Acest Boeing 707 a fost asamblat și livrat în prima jumătate a anului 1974. Acesta a fost al doilea dintre cele patru Boeinguri 707 intrate în flota TAROM însă o lungă perioadă de timp a fost operat ca avion prezidențal, din iunie 1976 până în iulie 1990.

În iulie 1990 avionul YR-ABB a intrat pentru scurt timp în flota companiei LAR (Liniile Aeriene Române). Din octombrie 1991 până în februarie 1992 când a intrat în flota Romavia acest avion a zburat pentru Surinaamse TCA ls.

Boeing 707-300 YR-ABB / Foto: Tristar1011 (Flickr)

De la finalul lunii februarie a anului 1995 până la începutul lunii mai a aceluiași an Boeingul 707 YR-ABB a zburat pentru compania pakistaneză Aero Asia International.

După ce a reintrat în flota Romavia, în mai 1995, YR-ABB a fost folosit din nou ca avion prezidențial până la finalul anului 2007.

În septembrie 2012 acest avion a părăsit România.

Abonează-te la BoardingPass Plus
Abonamentul BoardingPass Plus îți oferă acum acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru și acces la articolele care conțin informații obținute în exclusivitate de BoardingPass.

Deții deja un abonament BoardingPass Plus?

⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.





Total
0
distribuiri
3 comentarii
  1. Deci care este noutatea ??? Care-i stirea ???
    Avionul a fost vandut in 2012, acum suntem in 2020
    Repet intrebarea, CARE ESTE STIREA ?

    1. Știrea e că a efectuat din nou un zbor după aproape 8 ani de la ultimul zbor și a fost mutat la San Antonio pentru a fi modificat. E greu să citești o știre cap-coadă…

  2. Scrieti nedocumentat !

    Avionul nu a fost oprit NICIODATA de la zbor, a zburat în regim special (militar). A fost cumparat prin intermediar din România, evident cu… comision. Apropo, în aviatie, niciodata nu spuneam Romavia ci Romafia.

    Pretul avionului YR-ABB a fost la nivelul contra valorii unei salupe de pescari.

    Ce trebuie sa stie românii este ca acest avion avea foarte putine ore de zbor, se poate spune ca a fost ca NOU la data vânzarii (“nou”, pentru cei avizati în ale aviatiei – ore celula/motor)

    Stati linistiti, respirati pe nas. S-a vândut/distrus flota maritima, metalurgia, etc. dupa un plan bine pus la punct, Petre Walter Roman Jr., Iliescu, Nastase, Basescu & co, stiu bine despre ce plan este vorba. Tradatorii sunt printre noi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

Lufthansa retrage din flotă câteva Airbusuri A380, A340 și Boeinguri 747

Articolul următor

Emirates va opera 4 zboruri cargo spre București cu avioane de pasageri

Articole similare

Abonează-te la BoardingPass Plus pentru:

  • ai acces la articolele și analizele publicate în exclusivitate pe site;
  • poți accesa un număr nelimitat de articole publicate pe site;
  • ai acces la profilurile complete ale companiilor aeriene din România;
  • ai acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru;
  • vei fi printre primii care află cele mai importante știri din industrie.
Abonează-te acum nou
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share