Fostul Boeing 707 folosit ca avion prezidențial își începe a doua carieră

Foto: QC PHOTOGRAPHY

Boeingul 707 care a fost folosit o lungă perioadă de timp ca avion prezidențial a părăsit flota Romavia la finalul anului 2012 însă până la începutul lunii aprilie a anului 2020 acesta nu a mai efectuat zboruri.

Potrivit Skyliner Aviation, avionul care a fost achiziționat de compania americană Omega Tanker în 2012 a revenit în aer după o îndelungată pauză.

Fostul Boeing 707-300 YR-ABB este acum înmatriculat N707GF și va fi folosit de Omega Tanker ca avion dedicat realimentărilor în aer a avioanelor din flotele Forțelor Navale și Aeriene Americane.

După ce a fost achiziționat de compania americană de la Romavia, avionul a fost parcat pe aeroportul Brunswick, SUA, iar în 7 aprilie 2020 a fost mutat în San Antonio, SUA, unde va fi modificat astfel încât să poată efectua misiuni de realimentare în aer.

Acest Boeing 707 a fost asamblat și livrat în prima jumătate a anului 1974. Acesta a fost al doilea dintre cele patru Boeinguri 707 intrate în flota TAROM însă o lungă perioadă de timp a fost operat ca avion prezidențal, din iunie 1976 până în iulie 1990.

În iulie 1990 avionul YR-ABB a intrat pentru scurt timp în flota companiei LAR (Liniile Aeriene Române). Din octombrie 1991 până în februarie 1992 când a intrat în flota Romavia acest avion a zburat pentru Surinaamse TCA ls.

Boeing 707-300 YR-ABB / Foto: Tristar1011 (Flickr)

De la finalul lunii februarie a anului 1995 până la începutul lunii mai a aceluiași an Boeingul 707 YR-ABB a zburat pentru compania pakistaneză Aero Asia International.

După ce a reintrat în flota Romavia, în mai 1995, YR-ABB a fost folosit din nou ca avion prezidențial până la finalul anului 2007.

În septembrie 2012 acest avion a părăsit România.



⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încalcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.



Total
133
distribuiri
3 comentarii
  1. Deci care este noutatea ??? Care-i stirea ???
    Avionul a fost vandut in 2012, acum suntem in 2020
    Repet intrebarea, CARE ESTE STIREA ?

    1. Știrea e că a efectuat din nou un zbor după aproape 8 ani de la ultimul zbor și a fost mutat la San Antonio pentru a fi modificat. E greu să citești o știre cap-coadă…

  2. Scrieti nedocumentat !

    Avionul nu a fost oprit NICIODATA de la zbor, a zburat în regim special (militar). A fost cumparat prin intermediar din România, evident cu… comision. Apropo, în aviatie, niciodata nu spuneam Romavia ci Romafia.

    Pretul avionului YR-ABB a fost la nivelul contra valorii unei salupe de pescari.

    Ce trebuie sa stie românii este ca acest avion avea foarte putine ore de zbor, se poate spune ca a fost ca NOU la data vânzarii (“nou”, pentru cei avizati în ale aviatiei – ore celula/motor)

    Stati linistiti, respirati pe nas. S-a vândut/distrus flota maritima, metalurgia, etc. dupa un plan bine pus la punct, Petre Walter Roman Jr., Iliescu, Nastase, Basescu & co, stiu bine despre ce plan este vorba. Tradatorii sunt printre noi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare
Total
133
Share