După multe tentative eșuate în mai bine de trei ani, președintele Mexicului încearcă din nou să vândă Boeingul 787 Dreamliner deținut de țara pe care o conduce.
De această dată, președintele mexican Andrés Manuel López Obrador a apelat la serviciile companiei luxemburgheze Global Jet pentru a încerca să găsească un client pentru Dreamlinerul în configurație VVIP deținut de Guvernul de la Mexico City.
Potrivit Global Jet, avionul a fost asamblat în anul 2009 și a efectuat primul zbor în 2010, însă acesta a fost folosit timp de câțiva ani de producătorul Boeing pentru zborurile de test și de certificare a acestui model de avion.
În 2014 Boeingul 787-8 Dreamliner cu număr de serie 6 a fost achiziționat de Guvernul mexican și înmatriculat XC-MEX.
Perioada octombrie 2014 – februarie 2016 acesta a petrecut-o într-un hangar din Dallas (SUA) unde a fost echipat cu o cabină VVIP.
După echiparea sa, Dreamlinerul a fost livrat Mexicului dar acesta a fost folosit doar până la finalul lunii noiembrie 2018 deoarece noul președinte al Mexicului nu a dorit să folosească un asemenea avion.
Încă de la preluarea mandatului său, președintele Andrés Manuel López Obrador a fost fotografiat deseori zburând spre întâlniri oficiale în clasa economică pe zboruri de linie.
Cea mai mediatizată călătorie a sa a fost cea din vara anului 2020 când președintele Mexicului a avut o întâlnire la Casa Albă cu președintele SUA, iar pentru a ajunge în Washington DC acesta a zburat cu Delta Air Lines în clasa economică cu escală în Atlanta.
⚡️#LoÚltimo El Presidente @lopezobrador_ abordó al vuelo Delta Airlines que lo llevará a Washington, DC, con escala en Atlanta, por la pista.
📹 Isabella González pic.twitter.com/aGZIMpwFyk
— REFORMA (@Reforma) July 7, 2020
De asemenea, tot de la preluarea mandatului Andrés Manuel López Obrador încearcă să scape Guvernul mexican de acest avion însă până acum tentativele sale au eșuat.
În ultimii ani Mexicul a organizat printre altele și o loterie specială al cărei țintă ar fi fost obținerea contravalorii avionului din biletele vândute.
Fondurile obținute din această loterie urmau să fie folosite pentru finanțarea sistemului medical și Guvernul urma să păstreze astfel avionul.
Dar și această încercare a eșuat deoarece din biletele vândute la loteria specială a fost strânsă doar aproximativ 70% din valoarea avionului.
Cu toate acestea, în urma loteriei au fost desemnați câștigători 100 de mexicani care au primit fiecare câte un premiu în valoare de o sută de mii de dolari americani.
Restul banilor au fost redirecționați către bugetul alocat sistemului medical.
Revenind însă la avion, cabina acestuia a fost configurată VVIP în Statele Unite ale Americii după preferințele Guvernului mexican.
Așadar în interiorul său se regăsesc printre altele și un birou prezidențial, un dormitor cu pat matrimonial și baie proprie cu cabină de duș, și alte nouă toalete din care una e configurată VVIP.
Potrivit Global Jet, în avion mai pot fi transportați încă 80 de pasageri deoarece în cabina acestuia mai sunt instalate zeci de scaune confortabile în configurație 2-2-2.
În plus, avionul este echipat și cu o bandă de alergare, iar în biroul prezidențial se mai găsește și o canapea.
Pentru echipaje, acest Boeing 787 Dreamliner este dotat cu paturi de odihnă pentru piloți și însoțitori de bord.
Pe exterior avionul este vopsit alb, iar pe mijlocul fuzelajului sunt culorile Mexicului.
Până la această dată avionul a adunat doar 1.741 de ore de zbor și 881 de cicli.
Acest Boeing 787-8 Dreamliner poate zbura fără escală aproape 14 mii de kilometri, suficient cât să ajungi din România până în aproape orice colț al lumii.



În ceea ce privește prețul de vânzare, compania luxemburgheză nu a menționat valoarea la care se așteaptă să vândă avionul ci solicită oferte de la potențialii cumpărători.
Cu toate acestea, cel mai probabil prețul de vânzare se va ridica la câteva sute de milioane de dolari.
Prețul de listă al unui Boeing 787-8 Dreamliner fără finisaje și cabină VVIP este de aproximativ 250 de milioane de dolari, iar finisajele și interiorul VVIP pot costa alte câteva zeci sau sute de milioane de dolari.
Dreamlinerul deținut de Guvernul mexican și vândut acum de Global Jet este unul dintre puținele avioane de tip Boeing 787 Dreamliner configurate în versiune VVIP.
În prezent în lume mai sunt active doar trei Boeinguri 787 Dreamliner în asemenea configurație, unul dintre ele este deținut și operat de compania chineză Deerjet, altul este deținut și operat de compania Comlux Aruba.
Al treilea Dreamliner în configurație VVIP este deținut de Roman Abramovich și operat de Global Jet pentru acesta, detalii AICI.
De asemenea, compania luxemburgheză se ocupă acum și de vânzarea Boeingului 767-300ER deținut și folosit până la finalul anului e către același Roman Abramovich, detalii AICI.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.