Grupul Air France-KLM poartă discuții cu Airbus și Boeing pentru o comandă de aproximativ 160 de avioane dedicate zborurilor scurte și mediu-curier.
Potrivit publicației olandeze Het Financieele Dagblad, Ben Smith, CEO-ul grupului franco-olandez, a afirmat că aceste avioane ar urma să le înlocuiască pe cele vechi din flotele companiilor olandeze KLM și Transavia Olanda.
Referitor la comandă, oficialul declară că ea „a fost pe agendă din 2004”. Ben Smith a mai adăugat că aceasta este „cea mai mare comandă din istoria grupului”.
Printre opțiunile pe care grupul Air France-KLM le-ar avea la dispoziție sunt modelele din familiile A320neo și 737 MAX, modele produse de Airbus respectiv Boeing.
În prezent niciuna dintre companiile grupului franco-olandez nu operează avioane de tip A320neo sau 737 MAX.
Pentru zborurile scurte și mediu curier KLM se bazează pe avioane de tip Boeing 737-700NG, -800NG și -900NG, iar pentru rute regionale KLM are în flotă avioane Embraer E175, E190 și E195-E2.
În ceea ce privește compania Transavia, subsidiara low-cost a grupului Air France-KLM, ea are în flotă doar Boeinguri 737-700NG și -800NG.
Air France are în flotă avioane din familia Airbus A320 și A220 pentru zborurile scurte și mediu curier, iar pentru cele regionale subsidiara HOP! by Air France operează avioane CRJ700, CRJ1000, Embraer E170 și E190.
Transavia France are în flotă doar Boeinguri 737-800NG.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.