HelloJets ar putea fi prima companie aeriană din România care va opera avioane de tip Boeing 787 Dreamliner.
HelloJets este cea mai recentă companie aeriană fondată de Cristian Rada, om de afaceri care deține printre altele și compania Blue Air, și a obținut Certificatul de Operator Aerian în România în vara anului 2021.
Cu toate acestea, în prezent compania are în flotă un singur avion, un Boeing 737 preluat de la Blue Air, însă din informațiile primite din mai multe surse aflăm că Cristian Rada își dorește ca noua sa companie aeriană să opereze Boeinguri 787 Dreamliner.
De asemenea, Oana Petrescu, CEO al Blue Air și membru în Consiliul de Administrație al HelloJets, a declarat recent că noua companie aeriană nu va intra în competiție directă cu Blue Air ci țintește operarea de zboruri lung-curier.
Însă, oficialul companiei Blue Air și al HelloJets nu a oferit mai multe detalii despre planurile noii companii aeriene ci doar a subliniat că aceasta nu-și va începe activitatea comercială în 2021.
Dar sursele BoardingPass confirmă faptul că Cristian Rada face pași în acest sens, iar noua sa companie aeriană ar urma să opereze, posibil din 2022, zboruri cu Boeinguri 787 Dreamliner.
Ideea ca HelloJets să opereze Boeinguri 787 Dreamliner este susținută și de schema de vopsire a avioanelor înregistrată ca marcă de același Cristian Rada în primăvara anului 2021 la OSIM.
Într-o ilustrație de proastă calitate disponibilă pe site-ul oficiului de mărci din țara noastră dar refăcută în scop informativ de BoardingPass cu ajutorul LustuBlog și pe care o prezentăm în exclusivitate, observăm intenția HelloJets de a opera acest tip de avion.
Dar, ilustrarea schemei de vopsire pe un Boeing 787 Dreamliner și înregistrarea ei la OSIM nu reprezintă o garanție că HelloJets va avea într-adevăr în flotă avioane de acest tip.
Un lucru e cert însă, Cristian Rada este un fan al acestui model de avion, iar în prezent în piață există un surplus de Boeinguri 787 Dreamliner noi dar și la mâna a doua cu rate de leasing atractive care-și caută clienți.
De asemenea, piața locală pare să aibă tot mai mult nevoie de avioane capabile să opereze zboruri lung-curier fără escală după ce numărul pachetelor turistice cu zboruri charter vândute de turoperatorii români în 2020 și 2021 spre destinații din Caraibe, Africa și Asia au început să prindă tot mai mare avânt.
O parte din aceste zboruri charter lung-curier sunt operate cu Airbusuri A330 de compania bulgară GullivAir, majoritatea sunt operate cu Boeing 737 și Airbus A320 care nu au autonomia necesară pentru a zbura spre aceste destinații fără o oprire pentru realimentare.
În ultimele luni am încercat să obținem mai multe informații de la Cristian Rada despre planurile pe care le are cu HelloJets, însă omul de afaceri nu a răspuns întrebărilor transmise.
Am scris despre HelloJets în exclusivitate AICI și AICI.
Despre callsignul de identificare și codul ICAO al HelloJets am scris, de asemenea, în exclusivitate AICI.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.