TAROM a anulat în decursul zilei de luni, 8 iulie 2024, peste 30 de zboruri regulate, iar impactul acestor anulări în bugetul companiei este de peste un milion de euro.
Compania aeriană de stat a fost forțată să anuleze în ziua de 8 iulie 2024 zborurile de la București spre mai multe aeroporturi din țară și din străinătate, după ce circa 30 de piloți s-au declarat “inapți de zbor”.
Până la ora 16:55, TAROM a anulat 32 de zboruri de la și spre aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București, detalii aici, impactând astfel circa 3.000 de pasageri, conform calculelor BoardingPass.
Alte câteva sute de pasageri care au călătorit sau urmează să călătorească cu TAROM în decursul zilei de 8 iulie 2024 au fost afectați de operarea cu întârziere a zborurilor care nu au fost anulate.
Astfel, dacă compania aeriană de stat ar plăti compensații tuturor pasagerilor, la valoarea minimă de 250 de euro, impactul plății acestora în bugetul TAROM ar fi de aproximativ opt sute de mii de euro, potrivit Compensații.ro.
Însă, compania aeriană ar trebuie să plătească 400 de euro pasagerilor care au zboruri mai lungi de 1.500 de kilometri dar sub 3.500 de kilometri, precum cele dintre București și Paris, sau 600 de euro pasagerilor care au zboruri cu o distanță de peste 3.500 de kilometri.
În ultima categorie s-ar încadra pasagerii care zboară cu compania aeriană de stat până într-un mare hub aerian și apoi își continuă călătoria cu o altă companie aeriană parteneră, ca parte a aceluiași itinerariu.
Pe lângă plata compensațiilor, TAROM are cheltuieli suplimentare generate și de rambursarea biletelor de avion pentru pasagerii afectați de anulări care au optat să nu mai călătorească sau să-și reprogrameze călătoriile.
De asemenea, plata cazării, unde este necesar, și rerutarea pasagerilor afectați de anulările din ziua de 8 iulie 2024 pe alte zboruri alternative aduc după sine, pentru TAROM, alte costuri care, probabil, trec de pragul de o sută de mii de euro.
Totuși, din fericire pentru compania aeriană de stat, statisticile companiilor care intermediază obținerea compensațiilor în numele pasagerilor pentru zboruri anulate sau întârziate arată că numai circa 20% din pasageri își cunosc drepturile în astfel de situații.
În același timp, TAROM este cunoscută ca fiind una dintre companiile aeriene românești care nu plătesc compensații pasagerilor. Din acest motiv, câteva mii de pasageri au dat în ultimii ani în judecată compania aeriană de stat pentru obținerea compensațiilor.
Pe lângă impactul financiar, care va crește în funcție de numărul de zboruri anulate, criza cu care s-a confruntat compania TAROM în decursul zilei de luni are un impact negativ în imaginea sa pe termen scurt și mediu, impact care ar putea influența vânzările companiei.
» 🏢 Detalii complete despre compania aeriană TAROMnou
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.