Grupul Air France-KLM a anunțat joi o comandă fermă pentru 100 de avioane A320 și A321neo și opțiunea de a mai comanda încă 60 de avioane de același tip.
Despre o posibilă comandă și opțiunile analizate de Air France-KLM am mai scris în vara anului 2021 AICI.
Companiile KLM și Transavia deținute de grupul franco-olandez își vor înlocui treptat Boeingurile 737NG pe care le dețin cu avioane produse de Airbus.
Potrivit anunțului făcut joi de Air France-KLM, KLM și Transavia vor recepționa începând cu anul 2023 100 de avioane Airbus A320neo și A321neo.
Grupul a ales familia A320neo de la Airbus în defavoarea opțiunii 737 MAX de la Boeing, în ciuda faptului că cele două companii care vor beneficia de noile avioane sunt cliente ale Boeing.
Mai mult decât atât, ultimul Boeing 737-800NG asamblat de producătorul american de avioane a fost livrat chiar companiei olandeze KLM în vara anului 2019.
În prezent KLM are în flotă 10 Boeinguri 737-700NG, 31 de Boeinguri 737-800NG și cinci Boeinguri 737-900NG, iar Transavia 35 de Boeinguri 737-800NG și patru Boeinguri 737-700NG.
Până acum nici KLM nici Transavia nu au mai avut în flotă avioane dedicate zborurilor scurte și mediu curier produse de Airbus.
Însă, KLM a operat în trecut 11 Airbusuri A310 și în prezent are în flotă 11 Airbusuri A330.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.