Oradea: licitație de 1.44 milioane de lei cu dedicație pentru Ryanair

Actualizare, 29 ianuarie 2021: licitația a fost anulată vineri după-amiază.

Motivul: Abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului. În urma datelor preliminare ale propunerii de buget pe anul 2021 aferent Primăriei Municipiului Oradea (sursa bugetară principală a APTOR) reiese imposibilitatea disponibilizării sumelor necesare contractului de achiziție publică demarat prin prezenta procedură.

Advertisements


____________
Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune a lansat o licitație pentru servicii de informare și publicitate pentru „Promovare a destinației Oradea ca destinație de city break printr-o campanie de promovare online și offline”.

Mai concret, potrivit documentației publicată în licitația listată pe SICAP asociația orădeană vrea ca câștigătorul acesteia să promoveze orașul și stațiunile Băile Felix și 1 Mai în mediul online și offline, inclusiv prin colantarea unui avion cu imagini din Oradea.

Valoarea contractului va fi de 1.44 milioane de lei fără TVA însă dacă ne uităm mai atent la cerințe reiese că această licitație e făcută într-un mod transparent însă și dedicată unei singure companii: Ryanair.

Sursa de finanțare: bugetul Municipiului Oradea.

Potrivit caietului de sarcini, disponibil mai jos, cele mai importante criterii cantitative pentru atribuirea contractului sunt:
– activitatea de promovare a destinației Oradea se va face pe o platformă online cu minim 50 de milioane de vizitatori/lună;
– platforma online pe care se va face promovarea destinației Oradea înregistrează minim 25 de milioane de vizitatori în ultimele 12 luni;
– promovare pe canal de YouTube cu minim 50 de mii de abonați;
– promovare pe pagină de Instagram cu minim 500 de mii de urmăritori;
– promovare pe pagină de Facebook cu minim 4 milioane de fani;
– bannerul va fi afișat de pe fuzelajul unui avion însă în calculele expunerii reclamei se menționează tipul de avion Boeing 737-800NG.

Citește și  flyDubai va inaugura ruta Dubai - Cluj Napoca în noiembrie 2021

Câte din aceste criterii îndeplinește Ryanair?
Cinci din șase. Primul criteriu nu este îndeplinit de Ryanair din cauza faptului că siteul său, potrivit SimilarWeb, are un trafic mediu de 20 de milioane de vizitatori în ultimele șase luni.

În ceea ce privește paginile de Instagram și Facebook, conturile oficiale ale companiei lowcost au 722 de mii respectiv 4.99 milioane de urmăritori.

Canalul de YouTube al Ryanair are 70 de mii de abonați însă numărul vizualizărilor pe care-l au clipurile încărcate de acesta sunt de ordinul sutelor sau, în unele cazuri mai pozitive, câteva mii de vizualizări.

Pe lângă acest contract, Ryanair va mai primi 800 de mii de euro sub formă de subvenții pentru a opera cele patru rute anunțate de la Oradea, detalii aici.

Poate cineva altă companie această licitație?
Desigur, însă doar dacă Ryanair nu participă la ea dar șansele să se întâmple asta sunt mici deoarece compania low-cost adună legal bani de la autoritățile locale prin astfel de contracte și cu siguranță nu ar vrea să rateze un astfel de contract.

Ce se va întâmpla după ce aceste subvenții se vor termina? Rămâne de văzut însă de obicei Ryanair alege să se retragă din piață dacă rutele nu sunt profitabile, s-a mai întâmplat și la Oradea în 2018.

În altă ordine de idei, din februarie 2021 Ryanair va zbura din Oradea către Bergamo, Londra Stansted, Dusseldorf Weeze și Bologna, detalii aici.

2. Caiet de Sarcini (RO) - Revizuit
Advertisements
Total
13
distribuiri
2 comentarii
  1. Va anuntam ca la data de 29.01.2021 16:47:16 autoritatea contractanta ASOCIATIA PENTRU PROMOVAREA TURISMULUI DIN ORADEA SI REGIUNE a anulat procedura de Licitatie deschisa “Servicii de informare si publicitate pentru „Promovare a destinației Oradea ca destinație de city break printr-o campanie de promovare online și offline””, avand codul de identificare CN1027444.

    http://www.e-licitatie.ro

    1. Motivul: 29.01.2021: Abateri grave de la prevederile legislative afecteaza procedura de atribuire sau este imposibila incheierea contractului. In urma datelor preliminare ale propunerii de buget pe anul 2021 aferent Primariei Municipiului Oradea (sursa bugetara principala a APTOR) reiese imposibilitatea disponibilizarii sumelor necesare contractului de achizitie publica demarat prin prezenta procedura.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare
Total
13
Share