Compania aeriană de stat avansează cu proiectul de separare a Direcției Tehnice în entitate juridică separată, iar peste 250 de angajați vor fi transferați la noua companie.
Direcția Tehnică din cadrul companiei aeriene TAROM urmează să devină societate comercială independentă și își va desfășura activitatea comercială ca TAROM Tehnic SRL.
Noua entitate juridică va avea un capital social în valoare de 22.327.472 lei și, ca efect al divizării, TAROM va primi un număr de 22.327.472 părți sociale, cu o valoare nominală de 1 leu fiecare.
În procesul de separare de către firma-mamă, TAROM va transfera noii societăți comerciale activitatea de reparații și întreținere avioane și active în valoare totală de 23.308.565 lei.
Noua entitate juridică va prelua de la TAROM SA și o datorie de 981.093 lei, potrivit documentelor analizate de BoardingPass, însă detalii despre această datorie sunt necunoscute.
De asemenea, compania aeriană de stat va mai transfera către TAROM Tehnic un total de 20 de contracte comerciale, hangarul pentru avioane cu o suprafață de 9.020 metri pătrați și o clădire „Simulator” de 819 metri pătrați, ambele clădiri aflându-se în incinta aeroportului „Henri Coandă” (Otopeni) din București.
Adițional acestora, contractele de muncă ale circa 277 de angajați din cadrul TAROM SA și aproape zece mii de bunuri mobile vor fi preluate de către TAROM Tehnic SRL.
Cele mai importante capacități de întreținere ale direcției tehnice TAROM includ servicii complete de întreținere pentru modele Boeing 737 şi ATR 42/72, capacitate de verificare de tip C pentru modelele Airbus A310 şi A318, vopsire integrală, curățare interioară și modificări.
De asemenea, facilitățile Direcției Tehnice includ următoarele ateliere şi laboratoare: pneumatică, branșare motoare, echipament de salvare, reparații structurale, sudură, vopsitorie, avionică, hidraulică, roți și frâne, oxigen, reparații compozite, atelier mecanic, echipament interior, acumulatori, analiză chimică și tapițerie.
Divizarea va permite ca TAROM și TAROM Tehnic să își stabilească propriile strategii și obiective, adaptate mai bine pieței în care activează. Fiecare companie va putea să își gestioneze separat resursele financiare și umane, concentrându-se pe eficiență și profitabilitate.
Separarea va oferi flexibilitate în planificarea și dezvoltarea fiecărei activități, cu politici și management dedicate. În plus, va face posibilă o administrare mai eficientă a resurselor și o luare mai rapidă a deciziilor, reducând costurile și eliminând dificultățile unei conduceri centralizate.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.