Poți călători fără să te infectezi cu Covid 19 (experiență proprie nu studiu)

boeing 787 Dreamliner Scoot / Foto: BoardingPass

Au trecut doi ani de zile de când întreaga planetă să luptă cu Covid 19, însă după propriile experiențe eu consider că putem călători cu avionul în pandemie fără să ne infectăm cu Covid 19.

Iar acest lucru este posibil doar datorită măsurilor destul de stricte implementate de guvernele lumii (unele la timp, altele cu efect întârziat), măsuri aspru criticate de oamenii de afaceri care suferă din cauza numărului de clienți redus de acestea.

Dar în rândurile ce urmează nu o să dezvolt prea mult aceste idei și nici nu o să scriu pe baza unor studii ci o să relatez propria experiență.

Oficial Covid 19 a început să lovească destul de dur Europa în primele săptămâni din 2020, iar de atunci și până la data publicării acestui articol personal am zburat de nu mai puțin de 140 de ori și nu am fost infectat cu Covid 19.

Zborurile pe care le-am avut au fost cam prin întreaga lume.

Clasa întâi Airbus A380 Asiana / Foto: BoardingPass

În primele săptămâni din 2020 am zburat prin Italia și Europa centrală, iar ulterior, la începutul lunii martie 2020, deja în plin „sezon” de Covid 19, zburasem din Frankfurt spre Los Angeles cu escală în Seul (Coreea de Sud).

Multă lume a spus că sunt inconștient, altă lume a aplaudat curajul.

În ciuda celor din urmă, personal recunosc acum că a fost un gest puțin cam iresponsabil, însă cât timp încă se putea călători relativ fără restricții am zis că o fac.

În prima săptămână din acea călătorie zburasem pe ruta București – Frankfurt – Seul – Los Angeles – Nadi (Fiji) totul a fost relativ normal.

Singurul lucru neobișnuit a fost verificarea temperaturii la îmbarcarea în Frankfurt spre Seul, în Seul la îmbarcarea spre Los Angeles, iar apoi la îmbarcarea în Los Angeles la bordul Airbusului A350 Fiji Airways spre Nadi.

Aeroportul Seul ICN din Coreea de Sud / Foto: BoardingPass

Și nai neobișnuit, mai degrabă uimitor, a fost faptul că am intrat în SUA ca prin brânză. În ciuda faptului că venisem în LA dintr-un focar de infecție cu Covid 19 (Coreea de Sud), nimănui nu i-a păsat de acest lucru.

De asemenea, la vremea respectivă nu era obligatorie purtarea măștii de protecție (nici în aeroportul din Seul), nu se cereau teste Covid 19 negative și nici formulare de localizare.

Lucrurile au fost puțin diferite când am aterizat în Fiji.
Acolo toți pasagerii au fost verificați de autoritățile locale și au completat un mic formular în care trebuiau menționate țările vizitate în ultimele 14 zile, locația unde pot fi găsiți în Fiji și gata.

Cinci zile mai târziu, în 14 martie 2020 (parcă), situația a luat o întorsătură dramatică deoarece, cu efect imediat, SUA nu mai permitea accesul în țară a pasagerilor care au vizitat sau tranzitat spațiul Schengen în ultimele 14 zile.

Eu o făcusem, iar returul meu spre casă era în câteva zile pe ruta Nadi – Kiribati – Honolulu – San Francisco – Lisabona – Viena – Zurich – București, însă cu această decizie totul se năruise, iar eu eram într-o zonă extrem de izolată din Pacific.

Datorită acestui fapt, am decis că e absolut necesar să revin acasă cât mai repede posibil și am reușit în aceeași zi să achiziționez un bilet de avion dus din Nadi spre Viena pentru a doua zi. Costul a fost de numai 590 de euro.

Zic numai deoarece în Fiji poți ajunge doar din Noua Zeelandă, Australia, Japonia, Singapore și America. Noua Zeelandă, America și Japonia deja erau pentru mine rute imposibile (erau deja închise pentru turiști), spre Singapore zborul era abia peste patru zile, așadar singura opțiune rămasă era zborul pe ruta Sydney – Singapore – Londra – Viena.

Așadar, ținând cont de acest aspect, biletul a fost foarte ieftin, chiar.

A doua zi am mers la aeroport, am luat zborul spre Sydney, apoi m-am îmbarcat în cel spre Londra cu stop de realimentare în Singapore.

aeroportul Nadi din Fiji / Foto: BoardingPass

În afara faptului că zborul din Sydney spre Londra era absolut complet rezervat, schimbările mai serioase cauzate de Covid 19 le-am văzut abia în Singapore.

Aeroportul, unul dintre cele mai aglomerate din lume, era aproape gol, deja se purta mască de protecție, pasagerii în tranzit aveau culoare bine delimitate, iar intrarea în Singapore era imposibilă dacă nu aveai rezidență acolo.

După o oră și jumătate de pauză în Singapore, am zburat mai departe spre Europa. În Londra singura schimbare era faptul că aeroportul Heathrow era aproape gol, la fel și zborul spre capitala Austriei.

La Viena, la fel ca în Londra, nimănui nu-i păsa de unde vii și unde pleci și o parte din aeroport era închis deoarece se anulaseră deja o grămadă de zboruri.

De acolo am zbura la Munchen unde povestea era identică, însă la sosirea în România treaba era destul de serioasă.

Odată ajuns aici am primit în avion un formular pe care l-am completat cu datele personale și locația unde voi sta două săptămâni în carantină.

aeroportul Otopeni / Foto: BoardingPass

Câteva zile mai târziu aproape țările erau închise și 99% din zborurile comerciale regulate erau deja anulate și era momentul în care mă bucurasem că am ajuns acasă cu bine.

Timp de câteva luni s-a zburat extrem de puțin, iar la acel moment nu-mi mai doream să urc în avion deoarece măsurile luate de autorități erau extrem de imprevizibile.
Din acest motiv și companiile aeriene au reluat un număr foarte redus de zboruri.

Dar, sosise deja vara și situația dezmorțiseră puțin datorită faptului că acum ne puteam testa anti-Covid 19.
Și acesta a fost punctul în care industria aviatică s-a mai ridicat de la sol și a continuat în același ritm până la final de 2020.

Datorită acestor teste am putut să ies din țară puțin în 2020, însă în acel an am adunat doar 41 de zboruri – dar cel puțin jumătate dintre ele au fost în primele trei luni ale anului.

În 2021 situația s-a schimbat în și mai bine, în principal datorită vaccinurilor anti-Covid 19 dar și a unui sistem mai unificat implementat de majoritatea țărilor pentru a le permite turiștilor să le viziteze.

Astfel, majoritatea țărilor cer ca pasagerii care le vizitează să fie deja vaccinați și/sau să aibă teste Covid 19 negative, să poarte măști de protecție. Pe lângă asta, în multe țări e necesară și completarea unui formular de localizare.

Chiar dacă aceste măsuri adoptate cam prin întreaga lume au redus totuși numărul turiștilor, în comparație cu 2020 impactul a fost însă unul pozitiv, ele reprezintă un cost suplimentar și lumea nu era dornică să plătească 100 de euro (acum aproximativ 40 de euro) pentru un test Covid 19 necesar pentru un city-break.

Dar, eu cred că aceste măsuri au redus semnificativ numărul pasagerilor infectați cu Covid 19 care urcă în avion.

De asemenea, probabil datorită acestor măsuri dar și a vaccinului anti-Covid 19, după ce timp de doi ani de zile am adunat 140 de zboruri în întreaga lume, încă nu am fost infectat cu Covid 19 – sau cel puți nu știu să fi fost infectat.

Ce-i drept, sunt sigur că și propria-mi responsabilitate a ajutat la acest record – mereu port mască de protecție corespunzător, nu mă înghesui, limitez timpul petrecut în aeroport.

Iar acest comportament îl am și în viața de zi cu zi.

E necesară păstrarea sau înăsprirea acestor măsuri?
Consider că da, e necesară păstrarea lor, însă înăsprirea lor (gen test Covid 19 negativ dacă sosești în țară din afara UE) nu e o măsură neapărat bună.

Desigur, această măsură probabil a fost luată din cauză că multe țări nu raportează tocmai corect numărul de infectări sau nu testează suficient populația, însă nu toate țările din afara UE sunt în aceeași situație.

În concluzie, din punctul meu de vedere dacă ești responsabil și porți masca corespunzător e relativ sigur să călătorești în aceste vremuri, însă nu uita: au existat și cu siguranță vor mai exista pasageri care se infectează în timpul zborului și/sau la aeroport cu Covid 19.

Ce-i drept, e puțin mai greu și mai stresant să o faci deoarece e necesar să te documentezi mai bine înainte de zboruri, există riscul ca la data achiziționării biletului de avion să poți intra în țara respectivă dar peste două săptămâni să nu mai fie posibil.

De asemenea, numărul redus de zboruri înseamnă și o flexibilitate mai redusă pentru zboruri de conexiune și, în consecință, rezultă în multe cazuri în escale mai lungi.

Dar, dacă vrei să călătorești în această perioadă trebuie să nu uiți că încă e pandemie și ar fi ideal să nu faci drame pe rețelele sociale când lucrurile iau o întorsătură nasoală și planurile tale sunt date peste cap.



⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.



Total
17
distribuiri
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare
Total
17
Share