Actualizare, 6 octombrie: Compania Națională Aeroporturi București a confirmat miercuri pentru BoardingPass că AN-225 va ateriza la București, detalii AICI.
___________
Cel mai mare avion din lume ar urma să aterizeze în capitala României în a doua săptămână a lunii octombrie 2021.
Compania ucraineană Antonov ar fi solicitat Companiei Naționale Aeroporturi București permisiunea de a zbura spre aeroportul Henri Coandă cu unicul Antonov AN-225 Mriya construit, potrivit informațiilor obținute.
Datele la care acest avion este așteptat la București OTP sunt 7, respectiv 8 octombrie, însă pot apărea modificări. Avionul va zbura joi din Linz (Austria) spre capitala României, iar apoi vineri și duminică va efectua două zboruri din București spre Riyadh (Arabia Saudită).
În acest moment este neclar dacă Antonov ar fi obținut toate autorizațiile necesare pentru a opera zborurile spre și dinspre București, însă orarul preliminar ar acestora este următorul:
ADB373F: Linz (LNZ) 12:00 – 15:00 București (OTP) / 7 octombrie;
ADB3988: București (OTP) 09:00 – 13:00 Riyadh (RUH) / 8 octombrie;
ADB388F: Riyadh (RUH) 18:00 – 22:00 București (OTP) / 8 octombrie;
ADB3989: București (OTP) 09:00 – 13:00 Riyadh (RUH) / 10 octombrie.
Motivul vizitei și ce marfă vă transporta avionul sunt alte două aspecte necunoscute.
Antonov AN-225 Mriya este cel mai mare avion din lume. Este propulsat de șase motoare, iar primul zbor al său a avut loc la 21 decembrie 1988.
La ora actuală se află în serviciul comercial un singur avion de acest tip, înmatriculat UR-82060, și este disponibil pentru transporturi comerciale de gabarit depășit, de până la 250 tone.
Un al doilea avion AN-225 a fost parțial construit la sfârșitul anilor ’80, însă nu a fost finalizat din motive financiare.
În ceea ce privește caracteristicile sale tehnice, avionul are o lungime de 84 de metri, înălțime de 18.1 metri, iar anvergura aripilor este de 88.4 de metri.
Pentru a pilota acest avion, echipajul este format din șase membri. AN-225 poate transporta o încărcătură de până la 250 de tone, și poate decola cu o masă totală de 600 de tone, din care 300 de tone poate fi masa maximă pentru combustibil.
Cu 300 de tone de combustibil dar fără încărcătură acest avion poate zbura fără oprire 15.400 de kilometri. Autonomia sa scade la mai bine de jumătate, mai exact la 7000 de kilometri, când transportă o încărcătură de 150 de tone, și la 4.500 de kilometri când transportă o încărcătură de 200 de tone.
Unicul AN-225, operat de producătorul de avioane Antonov, nu zboară regulat. În decursul ultimilor ani a efectuat doar câteva zeci de zboruri, iar prezența sa pe un aeroport românesc reprezintă o premieră pentru țara noastră și o foarte rară oportunitate de a admira acest avion îndeaproape.
În trecut au mai existat zvonuri despre un posibil zbor al acestui AN-225 la Constanța, însă acesta nu a fost concretizat.
Cel mai recent zbor operat de AN-225 Mriya a fost chiar la începutul acestei luni. Avionul a zburat în perioada 1-6 octombrie pe ruta Kiev – Almaty – Tianjin – Istanbul – Linz – Kiev.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.