Două dintre cele patru Airbusuri A318 cumpărate de o companie britanică de la TAROM sunt acum în proces de dezmembrare la aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București.
Recent, 3Top Aviation Services a achiziționat de la compania aeriană de stat cele patru avioane Airbus A318, pe care aceasta le-a deținut din 2006, așa cum am relatat anterior.
Trei dintre cele patru avioane au fost retrase din serviciul comercial cu mai mult timp în urmă, iar cel de-al patrulea avion Airbus A318 va efectua ultimul zbor comercial la sfârșitul lunii octombrie 2024. Mai multe detalii pot fi găsite aici.
Imediat după finalizarea tranzacției, două dintre avioanele Airbus A318 TAROM, înmatriculate YR-ASB și YR-ASC, au fost radiate din registrul Autorității Aeronautice Civile Române (AACR), iar compania britanică care le-a achiziționat a început dezmembrarea acestora.
Operațiunea are loc în fața hangarului TAROM, unde avioanele au fost parcate pentru o perioadă lungă de timp. Un al treilea Airbus A318, înmatriculat YR-ASD, este și el parcat acolo, însă este neclar dacă și acesta va fi sau nu dezmembrat.
Soarta celui de-al patrulea Airbus A318, înmatriculat YR-ASA și aflat încă în serviciul comercial până la finalul lunii octombrie 2024, este neconfirmată în acest moment, deși și acesta a fost cumpărat de compania britanică de la TAROM.
Dezmembrarea constă în îndepărtarea componentelor care sunt compatibile cu alte avioane de tipul Airbus A318, A319, A320 și A321, urmând să fie recomercializate pe piață. Totuși, majoritatea secțiunilor din fuzelajul acestor avioane vor fi, cel mai probabil, reciclate.
Acum doi ani, pe aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București, a mai fost dezmembrat unul dintre cele patru Boeinguri 737-300 cumpărate de Sky One de la compania aeriană de stat.
După vânzarea celor patru Airbusuri A318, TAROM mai rămâne în flotă cu 14 avioane, dintre care active mai sunt doar zece, iar până în anul 2027 va putea opera maximum 14 avioane, detalii aici.
De asemenea, compania aeriană de stat are în plan și vânzarea celor patru Boeinguri 737-700NG pe care le deține și în a doua jumătate a anului 2025 ar urma să recepționeze primele Boeinguri 737 MAX.
Motivele care au determinat compania aeriană de stat să inițieze procesul de vânzare a unor active, explorând contextul și factorii economici care au contribuit la această decizie, au fost explicate aici.
» 🏢 Detalii complete despre compania aeriană TAROMnou
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.