Singapore Airlines este prima companie aeriană din lume care a efectuat zboruri comerciale cu cel mai mare avion comercial, uriașul Airbus A380, iar acum este prima care scoate din flotă un astfel de avion.
La aproape 10 ani de la efectuarea primului zbor comercial al celui de-al treilea A380 produs, înmatriculat acum 9V-SKA, există șanse destul de mari ca acest avion să fie retras din serviciul comercial și apoi să fie dezmembrat, iar piesele importante să fie vândute.
Această variantă, oarecum surprinzătoare, a fost menționată de zilele trecute de Anselm Gehling, CEO al companiei Dr. Peters Group, într-un interviu acordat publicației germane Wirtschaftswoche.
Dr. Peters este compania de la care Singapore Airlines a închiriat pe o perioadă de 10 ani patru Airbusuri A380. În luna octombrie a acestui an, contractul dintre cele două companii expiră și operatorul asiatic dorește să nu îl mai prelungească. În acest caz, nemții de la Dr. Peters trebuie să găsească noi clienți care să închirieze cele patru Airbusuri A380, însă se pare că acest demers nu are un rezultat favorabil și se ia în calcul dezmembrarea avioanelor și vânzarea pieselor pentru a salva o parte din banii investitorilor.
Potrivit site-ului companiei, Dr. Peters a mai închiriat 5 Airbusuri A380 către Air France, 3 Boeinguri 777-300ER și un Boeing 777-200LR către Emirates, câte două Boeinguri 787-8 Dreamliner către Norwegian și Thai Airways, în timp ce un Airbus A319-100 a ajuns la Virgin America.
Producătorul Airbus are probleme în a mai găsi noi clienți pentru modelul A380, iar din cauza acestui fapt, dar și a deciziei operatorului Emirates, cel mai mare client de A380, de a reprograma livrarea mai multor avioane A380 pentru anii următori, producția de avioane A380 a fost redusă la 12/an.
În acest moment, Airbus mai trebuie să livreze încă 12 Airbusuri A380 către Emirates, operatorul este cel mai mare operator de A380 din lume și are deja 95 în flotă, trei către japonezii de la All Nippon Airways (ANA), încă trei către Singapore Airlines, două către Qatar Airways și alte șase către Virgin Atlantic. Pe lângă comenzile de la operatori, Airbus a mai primit comenzi și de la Air Accord pentru trei avioane dar și de la Amedeo, pentru 20 de Airbusuri A380. Alte zece avioane apar ca fii comandate de clienți neidentificați.
De asemenea, operatorul australian Qantas, care are deja 12 Airbusuri A380 în serviciul comercial, a anunțat în urmă cu câteva luni ca ia în calcul anularea comenzii care include opt avioane A380 invocând o creștere nesemnificativă a pieței.
Recent, în cadrul celui mai mare show aviatic din lume, Paris Air Show, Airbus a anunțat oficial modelul A380plus. Acesta este o variantă care aduce modificări de design în zona aripilor, printre altele au fost adăugate acum și „winglets”, dar și în interior, capacitatea de transport fiind acum mai mare cu până la 80 de locuri. Până acum, Airbus nu a primit nicio comandă pentru modelul A380plus.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.