Urmărește-ne

Raportul preliminar al prăbușirii zborului Ukraine International PS752

  1. BoardingPass.ro
  2. Știri
  3. Raportul preliminar al prăbușirii zborului Ukraine International PS752

Știri

Raportul preliminar al prăbușirii zborului Ukraine International PS752

Autoritățile iraniene au făcut public joi după-amiază raportul preliminar al investigației care vizează prăbușirea din apropierea Teheranului a Boeingului 737-800NG Ukraine International care efectua zborul PS752 spre Kiev.

Potrivit raportului, Boeingul 737-800NG înmatriculat UR-PSR care opera zborul Ukraine International Airlines UA752 a părăsit poziția de parcare la 05:45 și a decolat de pe pista 29R a aeroportului Imam Khomeini din Teheran la ora locală 06:13.

👋🏻 BoardingPass.ro e pe LinkedIn, ne poți urmări și acolo.

După decolare avionul a continuat să urce în altitudine și a primit aprobarea de a o face până la altitudinea de 26000 picioare. La ora 06:18 avionul a pierdut contactul cu turnul de control și s-a prăbușit în apropiere de Sabashahr, o suburbie a Teheranului.

La bordul avionului se aflau 167 de pasageri și nouă membri ai echipajului, cu toții și-au pierdut viața în accident. Dintre aceștia, 146 de pasageri dețineau pașaport iranian, 10 afgan, cinci canadian, patru suedez și doi ucrainian. Toți cei nouă membri ai echipajului, trei piloți și șase însoțitori de bord, au fost de cetățenie ucrainiană.

CAO menționează că o mare parte din pasagerii care au părăsit granița Iranului cu pașaport iranian au avut mai multe cetățenii.

Inițial, avionul a urcat până la altitudinea de 8000 de picioare și apoi a virat dreapta, a dispărut de pe radar, a pierdut din altitudine și ulterior s-a izbit de pământ și s-a dezintegrat.

Raportul preliminar menționează că piloții avionului ucrainian nu au transmis niciun mesaj prin care să indice condiții neobișnuite sau o urgență.

Potrivit martorilor, aflați la sol dar și echipajele altor avioane care zburau în apropiere însă la o altitudine mai mare, avionul era în flăcări care se intensificau iar ulterior s-a lovit de pâmânt, impact care a cauzat o explozie.

Locul în care avionul s-a prăbușit indică faptul că acesta a virat dreapta din cauza unei probleme tehnice și a avut o direcție care indică intenția de a reveni pe aeroport.

Echipajele de urgență și căutare au recuperat cutiile negre ale avionului implicat în accident. Cele două dispozitive sunt în prezent în posesia echipei de investigații a Iranului. Ambele dispozitive au fost avariate în urma accidentului însă memoriile lor sunt într-o stare bună chiar dacă și acestea au suferit avarii.

Un grup special de investigatori a fost format pentru a identifica posibile atacuri cu laser și electromagnetic însă aceste acțiuni au fost respinse de investigatori în urma analizelor efectuate până în acest stadiu al investigației.

Corpurile victimelor au fost recuperate și transferate către echipa de la Criminalistică pentru identificare. Locul accidentului a fost securizat iar fragmentele fuzelajului Boeingului 737-800NG au fost preluate și mutate într-un hangar.

Potrivit CAO, în concordanță cu Anexa 13 a ICAO, echipa de investigație invită toate țările (Ucraina, SUA, Suedia, Canada și Afganistan) implicate în accident să participe la procesul de investigație.

Întregul raport preliminar, disponibil și în limba engleză (de la pagina patru), poarte fi citit mai jos.

pdf-file_1398-10-19

Citește tot articolul

Click pentru a comenta

Vrei să zici ceva?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mergi sus