Știri
Îmi place

Rețeaua Star Alliance acoperă peste 1000 de aeroporturi și 4000 de rute; Frankfurt rămane încă cel mai mare hub

23 octombrie 2016
9775 Vizualizări
0 Comentarii
citire în 9 minute
Rețeaua Star Alliance acoperă peste 1000 de aeroporturi și 4000 de rute; Frankfurt rămane încă cel mai mare hub

Rețeaua Star Alliance acoperă peste 1000 de aeroporturi și 4000 de rute; Frankfurt rămane încă cel mai mare hub, iar ruta Singapore (SIN) – Londra (LHR) este numărul 1 din punct de vedere al valorii pasager per kilometru.

Star Alliance a fost fondata in data de 14 Mai 1997. Membrii fondatori ai aliantei au fost Air Canada, Lufthansa, SAS, Thai Airways si United Airlines. Un lucru interesant este ca de la bun inceput companiile fondatoare au purtat logoul din 5 puncte in forma de stea. Anul trecut, conform informatiilor oficiale oferite grupul, prin cele 27 companii membre, a transportat 641 milioane de pasageri, cu o flota comuna de 4657 aeronave. Conform datelor OAG pentru Octombrie 2016, alianta opereaza 4300 rute din 1058 aeroporturi aflate in 190 tari. IATA mentioneaza ca anul trecut au calatorit pe calea aerului 3.5 miliarde de oameni, ceea ce inseamna ca aproximativ 18 – 19% dintre ei au zburat cu una din companiile afiliate Star Alliance.

United Airlines – cel mai mare transportator
United Airlines este cel mai mare membru al Star Alliance, avand lunar aproximativ 19% din totalul de calatori, cifra care a ramas stabila in ultimele 12 luni. Merita mentionat ca aceasta crestere a United se datoreaza si fuziunii in 2010 cu Continental Airlines (si ei membrii Star). Inainte de aceasta fuziune Lufthansa era numarul unu.

img1

Din punct de vedere al dezvoltarii, cel mai bine s-a descurcat Adria Aiways (locul 27 in alianta), care a raportat o crestere a capacitatii cu 50%, adica aproximativ 68.000 locuri in plus, lunar. Alte cresteri au fost raportate de catre Air Canada cu 11% (al saselea membru ca marime), Swiss cu 22%, Austrian cu 10%, Ethiopian Airlines cu 13%, EVA Airways cu 16%, Brussels Airlines cu 15%, LOT cu 32% si Croatia Airlines cu 12 %.

In schimb, unele companii au raportat scaderi ale numarului de pasageri comparativ cu Octombrie 2015. Pe langa cele 3 companii din top 12, care sunt evidentiate cu verde deschis in tabelul de mai sus, mai avem Asiana Airlines cu 0.7%; Aegean Airlines cu 9.2%; si EGYPTAIR cu 8.1%. Celelalte 4 companii care nu au fost mentionate au raportat de asemenea cresteri, dar la un nivel mic: Air New Zealand – 5.3%, TAP Portugal – 4.8%, Copa Airlines si South African Airways, amandoua cu 0.2%.

Citește și  Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj a sărbătorit 1 milion de pasageri în 2016

Frankfurt – sediul central Al Star Alliance – cel mai mare hub
Dupa ce a declarat o crestere a capacitatii cu 0.7% in ultimul an, aeroportul din Frankfurt ramane cel mai mare hub al aliantei. Totusi, aeroportul Ataturk, cel de-al doilea mare hub, vine puternic din spate, cu o crestere a capacitatii de 3.0% in ultimele 12 luni. Trebuie insa luata in considerare situatia actuala din Turcia care afecteaza grav economia.

Desi Frankfurt are un avantaj de doar 21.000 pasageri fata de Ataturk, acestuia din urma ii va fi greu sa isi depaseasca rivalul, mai ales ca Turkish Airlines intentioneaza sa reduca capacitatea in urmatoarele luni. Cel de-al treilare mare hub al Star Alliance este Beijingul, care este in spate fata de numarul unu cu circa 550.00 pasageri, insa are o rata de crestere destul de mare. In conditile in care Juneyao Airlines va deveni membru Star Alliance anul viitor, este posibil ca in 2018 Beijingul sa devina hub-ul numarul unu.

img2

Singapore – London Heathrow – ruta numarul 1 a Star Alliance
Cu o capacitate de peste 470 milioane pasageri pe sens, ruta numarul unul pentru Star Alliance este Singapore – Londra Heathrow. Singura companie a alientei care opereaza aceasta ruta este Singapore Airlines, avand ca unic competitor membrul aliantei oneworld, British Airways, dar acestia ofera cu 20.000 locuri mai putin.

img3

Dintre cele 12 rute din punct de vedere al numarului de pasageri, doar doua sunt curse domestice si anume New York Newark catre San Francisco, operata de United, si Toronto – Vancouver, operata de Air Canada. Evident ca nu este o surpriza ca cea mai mare capacitate de transport o au cursele lung curier.

Daca privim rutele de top ale Star Alliance in prisma capacitatii de transport, una dintre ele iese in evideneta fiind o ruta interna si anume Istanbul Ataturk – Ankara, fiind o ruta exclusiva Star. O analiza recenta a celor de la anna.aero referitoare la noua alianta U-Fly indica ca aceasta a castigat o cota de piata de 20% pe rutele majore. La randul sau Star Alliance a castigat in jur de 31% din punct de vedere al capacitatii pe rutele sale cele mai profitabile. Interesant este si faptul ca cel mai important membru al Star, United, nu opereaza pe nici una dintre cele 12 rute de top ale aliantei, majoritatea destinatiilor fiind in Asia.

Citește și  Lufthansa va zbura cu Boeing 747 pe ruta Frankfurt - Berlin

img4

Piata asiatica a Star Alliance primeste un suflu nou odata cu sosirea celor de la Juneyao Airlines
In data de 10 octombrie, Juneyao Airlines a anuntat oficial ca se va alatura la Star Alliance, dar ca partner si nu ca membru deplin, asigurand conexiuni pentru Singapore Airlines, Lufthansa si Air China de la Shanghai Pudong. “Punand la un loc retelele noastre vom putea sa acoperim intreg globul”, a declarat Vice Presedintele de Marketing al Juneyao Airlines, domnul Yu Chengji. Compania, una dintre cele mai mari linii aeriene private din China, intentioneaza sa deschida rute noi catre destinatii din America de Nord, Europa si Australia pana in 2020, iar alaturarea la Star Alliance le va permite sa adauge, prin code-sharing, cel putin 700 destinatii noi. Intelegerea va inta in vigoare din trimiestrul 2 al anului 2017. In acest moment operatorul chinez ofera aproximativ 1.3 milioane de locuri lunar, ceea ce ar duce la o creste totala a capacitatii Star Alliance de 16, dar asta numai daca devine membru cu drepturi depline. In calitate de partener chinezii vor putea oferi doar conexiuni din Shanghai, de unde au o capacitate de circa 280.000 locuri / luna, ceea ce inseamna ca, cel putin anul viitor, vor putea sa ajute Star Alliance sa isi creasca capacitatea oferita cu doar 3.5%.

juneyao-star

Editorial preluat de pe anna.aero.

Ți-a plăcut acest articol? Arată-le și prietenilor tăi, sharing is caring!

BoardingPass

355 postări
0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *