Guvernul României a alocat un buget de cinci milioane de lei pentru repatrierea pasagerilor rămași în străinătate după ce Blue Air a suspendat zborurile și desemnat TAROM-ul să opereze zboruri de repatriere.
Blue Air a suspendat cu efect imediat toate zborurile în după-amiaza zilei de 6 septembrie 2022, iar din această cauză mii de pasageri care urmau să zboare cu compania low-cost spre și dinspre țara noastră în zilele imediat următoare au rămas fără alternative de călătorie la prețuri rezonabile.
Astfel, Guvernul a decis să intervină în sprijinul acestora și a alocat un buget de cinci milioane de lei pentru aducerea în țară a cetățenilor români abandonați de Blue Air.
Chiar dacă avea o capacitate suplimentară de transport redusă, fapt recunoscut public de TAROM, compania aeriană de stat a fost desemnată să opereze zboruri de repatriere.
„TAROM va transporta pasagerii afectați de suspendarea zborurilor Blue Air, în măsura capacităților reale de care dispunem, ținând cont de zborurile programate și angajamentele față de pasagerii noștri,” se menționează într-un comunicat transmis de compania aeriană de stat în 8 septembrie 2022.
Astfel, după coordonarea dintre cetățenii abandonați în străinătate și Ambasadele României, compania aeriană de stat a operat doar opt zboruri de repatriere.
Potrivit datelor transmise de Ministerul Transporturilor la solicitarea BoardingPass, TAROM a repatriat, în total, o mie de pasageri pe aceste zboruri în perioada 8-12 septembrie 2022.
Rută | Dată zbor | Nr. pasageri | |
1. | București – Tel Aviv – București | 7 septembrie 2022 | 142 |
2. | București – Larnaca – București | 8 septembrie 2022 | 85 |
3. | București – Malaga – București | 8 septembrie 2022 | 174 |
4. | București – Heraklion – București | 9 septembrie 2022 | 26 |
5. | București – Heraklion – București | 10 septembrie 2022 | 185 |
6. | București – Zakynthos – Heraklion – București | 10 septembrie 2022 | 102 |
7. | București – Zakynthos – Rodos – București | 11 septembrie 2022 | 183 |
8. | București – Zakynthos – București | 12 septembrie 2022 | 103 |
Total pasageri | 1.000 |
Pe lângă cei o mie de pasageri, TAROM a mai adus în țară pe zborurile sale regulate, în aceeași perioadă, alți 134 de pasageri.
Pentru repatrierea celor 1.134 de pasageri, compania aeriană de stat a primit, în total, 1.774.254 de lei (1.564,60 lei/pasager) din total de cinci milioane de lei alocate acestei acțiuni.
În răspunsul transmis către BoardingPass de Direcția Transport Aerian (DTA) din cadrul Ministerului Transporturilor e precizat faptul că toți pasagerii repatriați de TAROM sunt cetățeni români, însă DTA nu a menționat câți sau dacă toți cetățenii români care au solicitat repatrierea au fost aduși în țară.
De asemenea, Direcția Transport Aerian nu a precizat nici motivul din cauza căruia nu au fost contractate și alte companii aeriene pentru operarea acestor zboruri de repatriere.
În perioada respectivă mai multe avioane deținute de companii aeriene românești ar fi fost disponibile pentru a opera zboruri de repatriere, precum a recurs Guvernul britanic la colapsul Thomas Cook și Monarch Airlines, de exemplu.
Pentru recuperarea costurilor de repatriere, Direcția Transport Aerian menționează că „au fost emise facturile către Blue Air și demarate procedurile legale de recuperare a sumelor”.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.