Întreaga industrie aviatică a fost puternic afectată de pandemia de coronavirus. Multe companii aerienie au recurs la concedieri masive în această perioadă, dar nu și Turkish Airlines.
Operatorul național turc a anunțat că nu va face concedieri și își va proteja forța de muncă calificată până la finalul anului 2021.
Din cauza pandemiei, companiile aeriene fac tot posibilul pentru a reduce pierderile reducându-și dimensiunea flotei existente, înlocuiesc avioanele învechite și mai puțin eficiente cu modele mai noi care au un consum redus de combustibil, sau chiar vând o parte din avioanele din flotă pentru a obține venituri suplimentare.
Turkish Airlines a decis că această opțiune, de vânzare a unor avioane din flotă, este cea mai eficientă alegere pentru strângerea de capital.
Totodată, în încercarea de a combate criza, compania turcă va reduce și din numărul comenzilor de avioane noi.
Operatorul turc a plasat comenzi pentru 77 de Airbusuri A321neo, 25 de Airbusuri A350-900XWB, 55 de Boeinguri 737 MAX și 14 Boeinguri 787 Dreamliner.
Pentru a minimiza cheltuielile de capital și pentru a economisi bani, Turkish Airlines își închiriază până și motoarele de rezervă.
În ceea ce privește ajutoarele de stat, compania turcă nu a primit niciun astfel de ajutor din partea guvernului de la Ankara, fiind printre puținii operatori aerieni care nu au apelat la pachete de salvare, în pofida faptului că mai multe guverne din întreaga lume au anunțat că-și vor sprijini companiile aviatice să supraviețuiască crizei.
Într-un interviu acordat presei turce, directorul executiv al Turkish Airlines, Ilker Ayci, a declarat:
„Nu consider anul 2020 și nici 2021 ca fiind ani de rentabilitate, ci mai degrabă ani de protecție a ocupării forței de muncă. Turkish Airlines va face tot posibilul să-și protejeze forța de muncă până la finalul anului 2021. Noi, la Turkish Airlines, avem un obiectiv clar, să rezistăm concedierilor pe cât putem. Industria aviatică se confruntă cu un deficit de profesioniști calificați, iar prioritatea noastră este să avem griijă de ei.”
În altă ordine de idei, mai mulți piloți de avioane comerciale din Turcia au fost detașati la Forțele Aeriene Turcești unde vor servi ca instructori sau piloți de vânătoare.
Turkish Airlines avea cea mai vastă rețea de zbor din lume înainte de pandemie.
În condițiile actuale, compania turcă are în vedere o reducere a numărului de zboruri pe anumite rute pentru a-și îmbunătăți performanțele financiare, iar de pe alte rute, care s-au dovedit a fi neprofitabile, compania turcă se va retrage.
Înainte de pandemie, Turkish Airlines zbura spre 126 de țări și 316 orașe, în mare parte de pe aeroportul din Istanbul, având o flotă de 360 de avioane.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.