Zborul tău a fost anulat sau întârziat? Cunoaște-ți drepturile!

Foto: BoardingPass

Călătoriile cu avionul devin disponibile pentru tot mai mulți turiști în fiecare an. Rețeaua de conexiuni operată de companiile aeriene este în continuă expansiune. Transportul aerian funcționează extrem de eficient, dar există și întârzieri și anulări ale zborurilor care nu pot fi evitate, mai ales având în vedere amploarea operațiunilor.

Când călătorești la bordul unui avion, merită să fii conștient de drepturile tale dacă zborul tău este întrerupt.

Drepturile pasagerilor și zborul întârziat sau anulat

Reglementările privind drepturile pasagerilor sunt prevăzute în Regulamentul nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului.

Potrivit acestuia, călătorii care se confruntă cu un zbor întârziat sau anulat sau cei cărora li se refuză îmbarcarea de către companiile aeriene din cauza overbooking pot solicita despăgubiri considerabile.

Cel mai important punct este dacă întreruperea zborului este din vina directă a transportatorului aerian. Dacă zborul este întârziat sau anulat din cauza așa-numitului circumstanțe extraordinare, atunci nu avem dreptul la despăgubiri.

Care sunt circumstanțele extraordinare?

Circumstanțe extraordinare sunt toate evenimentele a căror producere exonerează transportatorul aerian de răspunderea pentru întreruperea zborului.

Acestea includ, printre altele: condiții meteorologice nefavorabile, revolte politice, greva angajaților aeroportului, precum și orice defecțiuni tehnice ale aeronavei pe care transportatorul aerian nu a putut să le prevină.

Este important că, în timpul procedurilor de compensare, sarcina de a dovedi că au avut loc circumstanțe extraordinare revine companiilor aeriene.

Valoarea compensației pentru un zbor anulat sau întârziat

Regulamentul nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului privind drepturile pasagerilor, menționat anterior, stabilește și despăgubirile pe care le pot obține călătorii.

Valoarea despăgubirii pentru un zbor anulat sau întârziat depinde de distanța dintre aeroporturile de plecare și de sosire. Deci, în funcție de distanța pe care a fost programat să o parcurgă zborul dvs., puteți obține:
– 250 EUR per pasager – pentru zboruri de până la 1.500 km,
– 400 EUR per pasager – pentru zboruri între 1.500 km și 3.500 km (și pentru zborurile de peste 3.500 km dacă atât aeroportul de plecare, cât și cel de destinație se află în Uniunea Europeană),
– 600 EUR per pasager – pentru zboruri de peste 3.500 km.

Obligațiile companiei aeriene în caz de anulare sau întârziere a zborului

Când aflați că zborul dumneavoastră este întârziat sau anulat, este posibil să vă simțiți pierdut.

Într-un astfel de moment, merită să ne amintim că angajații companiilor aeriene au obligații față de tine pe care ar trebui să le îndeplinească pentru ca așteptarea zborului tău să fie cât mai lipsită de probleme.

Obligațiile transportatorului aerian în caz de întârziere sau anulare a unui zbor includ, printre altele: furnizarea de băuturi și gustări pasagerilor care așteaptă la aeroport. În plus, companiile aeriene trebuie să permită pasagerilor să folosească telefonul și să trimită e-mailuri.

În cazul în care întârzierea este mare sau zborul anulat este amânat pentru ziua următoare, transportatorul este obligat să asigure cazarea la hotel și transportul între hotel și aeroport.

Cum pot solicita despăgubiri pentru un zbor anulat sau întârziat?

Dacă zborul dumneavoastră este întârziat sau anulat, este posibil să vă simțiți nesigur. Cu toate acestea, merită să vă păstrați calmul și să vă amintiți drepturile în legătură cu situația.

În primul rând, încercați să obțineți cât mai multe informații de la compania aeriană despre motivele întreruperii zborului.

Amintiți-vă că puteți depune singur o cerere de despăgubire direct la transportatorul aerian. Cu toate acestea, rețineți că companiile aeriene refuză foarte des să plătească despăgubiri clienților individuali, ceea ce face necesar să vă exercitați drepturile în instanță.

Acest lucru, la rândul său, implică costuri suplimentare, iar procesul de solicitare a despăgubirilor pentru zbor poate dura până la câțiva ani. Într-o astfel de situație, merită să apelați la ajutorul companiilor care se ocupă cu respectarea drepturilor pasagerilor aerieni.

Una dintre cele mai importante entități de pe piața poloneză este AirCashBack, care luptă cu succes pentru drepturile pasagerilor de peste 10 ani. Anii de experiență pe piața aviației înseamnă că procedurile realizate de AirCashBack se încheie cu un rezultat pozitiv pentru pasageri.

Tot ce aveți nevoie pentru a le trimite o reclamație este cartea de îmbarcare, biletul de avion sau confirmarea rezervării online. Mai mult, AirCashBack urmează principiul „no win, no fee”, conform căruia are dreptul la remunerație de comision numai dacă cazul este încheiat cu succes.

(articol sponsorizat)


⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.



Total
0
distribuiri
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

Bogdan Popescu este noul director general al TAROM

Articolul următor

EXCLUSIV Încă un acționar iese din acționariatul companiei aeriene AirConnect

Articole similare

Abonează-te la BoardingPass Plus pentru:

  • ai acces la articolele și analizele publicate în exclusivitate pe site;
  • poți accesa un număr nelimitat de articole publicate pe site;
  • ai acces la profilurile complete ale companiilor aeriene din România;
  • ai acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru;
  • vei fi printre primii care află cele mai importante știri din industrie.
Abonează-te acum nou
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share