Airbus a efectuat cu succes prima decolare bazată pe recunoaștere vizuală, complet automatizată, cu un avion de test din familia Airbus, pe aeroportul Toulouse-Blagnac. Echipajul de testare, format din doi piloți, doi ingineri de testare și un inginer de zbor, au efectuat miercuri, 18 decembrie, o primă decolare în jurul orei 10.15, efectuând un număr total de opt decolări pe o perioadă de patru ore și jumătate.
„Pe timpul testelor, aeronava a funcționat potrivit așteptărilor noastre. În timp ce finalizam alinierea pe pistă, în așteptarea autorizării pentru decolare din partea controlului de trafic aerian, am cuplat pilotul automat„, a declarat pilotul de test Airbus, căpitanul Yann Beaufils.
„Am poziționat apoi manetele de accelerare motoare în regimul de decolare și am continuat monitorizarea aeronavei, care a început să se deplaseze și să accelereze automat, menținând în același timp axul pistei. La viteza de rotație introdusă anterior în sistem botul aeronavei a început să se ridice singur pentru a ajunge la o valoare a unghiului de atac necesară pentru decolare și, câteva secunde mai târziu, eram în aer„, a mai adăugat acesta.
În loc să se bazeze pe Sistemul de Aterizare Instrumentală (Instrument Landing System – ILS), tehnologia de la sol utilizată în prezent de aeronavele de pasageri pe aeroporturile din întreaga lume unde această tehnologie este prezentă, decolarea automată a fost posibilă cu ajutorul tehnologiei de recunoaștere vizuală instalată direct pe aeronavă.
Decolarea automatizată este o etapă importantă în proiectul Airbus „Autonomous Taxi, Take-Off & Landing” (ATTOL). Lansat în iunie 2018, ATTOL este unul dintre proiectele de zbor tehnologic, testat de Airbus pentru a înțelege impactul automatizării asupra aeronavelor. Următorii pași ai proiectului vor avea în vedere parcurgerea, în mod autonom, a procedeelor de rulaj pe pistă și aterizare cu asistare vizuală, până la jumătatea anului 2020.

Airbus nu își propune realizarea zborului autonom ca țintă în sine, ci explorarea tehnologiilor autonome alături de alte inovații în domenii precum materiile prime necesare în industrie, electrificare și conectivitate. Procedând astfel, Airbus este capabil să analizeze potențialul acestor tehnologii în abordarea provocărilor industriale-cheie de mâine, inclusiv îmbunătățirea gestionării traficului aerian şi a operațiunilor aeronautice viitoare, precum şi identificarea unor soluții pentru lipsa de personal aeronautic specializat. În același timp, Airbus valorifică rezultatele obținute din explorarea acestor tehnologii pentru a îmbunătăți, în continuare, siguranța aeronavelor, asigurând menținerea standardelor actuale în domeniu.
Pentru ca tehnologiile autonome să îmbunătățească operațiunile de zbor și performanța generală a aeronavelor, piloții vor rămâne în centrul operațiunilor. Tehnologiile autonome sunt esențiale pentru sprijinirea piloților, ceea ce le va permite să se concentreze mai puțin pe operarea aeronavelor și mai mult pe luarea deciziilor strategice și managementul zborului.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.











