Știri
Îmi place

A treia pistă de decolare a aeroportului Heathrow este esențială după votul pro Brexit

22 octombrie 2016
10149 Vizualizări
0 Comentarii
citire în 6 minute
A treia pistă de decolare a aeroportului Heathrow este esențială după votul pro Brexit

Dupa votul britanicilor de a parasi Uniunea Europeana, Nick Platts, managerul diviziei cargo a principalului aeroport londonez, Heathrow, insista ca legaturile comerciale cu pietele in curs de dezvoltare este un lucru esential, fiind un lucru care intareste decizia de a construi o a treia pista de aterizare-decolare. Platts spune ca rezultatul referendului nu a avut un impact notabil asupra traficului aerian, cel putin nu pana acum, ceea ce face ca reprezentantii aeroportului londonez sa continue sa faca lobby pe langa primul ministru May si comunitatile locale in vederea extinderii aeroportului.
Comisia Aeroporturilor, numita de catre guvernul britanic, a facut public raportul sau in iulie 2015, recomandand ca LHR sa construiasca o a teia pista iar guvernul trebuie sa formuleze un raspuns oficial acest an.

Domnul Platt a declarat pentru AirCago Weekly: „Parasirea Uniune Europene inseamna ca este nevoie cu atat mai mult ca Marea Britanie sa isi intareasca pozitia pe pietele emergente si sa isi controleze singura rutele, asta insemnand inclusiv extinderea aeroportului Heathrow.”

Platts noteaza ca administratia aeroportului asteapta cu nerabdare raspunsul oficial pentru a putea incepe procesul de planificare si conectare a destinatiilor in cel mai scurt timp posibil.

Heathrow pedictioneaza ca o a treia pista ar crea in jur de 180.000 de noi locuri de munca in Marea Britanie si o crestere economica de circa 275 miliarde USD. Ar mai genera si aproximativ 10.000 locuri de munca pentru incepatori si ar adauga pana la 40 de noi curse lung-curier.

Citește și  Aeroportul de pe insula Paros, Grecia, se redeschide după modernizări

Platts mentioneaza de asemenea ca orice modificare adusa aeroportului trebuie sa respecte normele de mediu si poluare sonora, dar este convins ca extinderea LHR este cel mai bun lucru de facut si ca toate aceste norme vor fi indeplinite.
Heathrow gestioneaza 35 % din transporturile Marii Britanii si Irlandei din punct de vedere al valorii si 72% din totalul cargo, avand destinatii deservite de mai multe zborui zilnice.

Cu o susoara tenta ironica Platts spune ca niciun aeroport din Regatul Unit nu poate sa se ridice la nivelul LHR, capacitatea sa de procesare facand ca jucatorii importanti de pe piata cargo sa se adune in jurul aeroportului, facandu-l o adevarata inima a industriei transportatoare de marfuri. Intr-o zi de vacanta Heathrow manipuleaza (ca valoare) mai multa marfa decat Gatwick intr-un an.

Foto: Flickr.com/golfcharlie232

Foto: Flickr.com/golfcharlie232

In perioada ianuarie si august, Heathrow inregistreaza o crestere de la an la an de circa 1,7%, cu exceptia lunii martie, ceea ce inseamna peste un milion de tone de marfa. Ameica de Nord ramane cea mai mare piata din punct de vedere al volumului de marfa, iar Asia este fruntasa la capitolul Origine-Destinatie. Orientul mijlociu, America Latina si Asia de Sudeast arata o crestere semnificativa, ceea ce compenseaza scaderile de trafic din si catre Irlanda si Oceania. In aceste conditii, Platts este increzator ca va exista in continuare o crestere de 1.5%, in ciuda referendumului pro Brexit.

Citește și  RUTĂ NOUĂ: Wizzair va opera zboruri din Satu Mare către Londra (Luton)

Exista temeri ca varful sezonului de iarna va fi unul slab, dar analistii aprecieaza ca nu va fi mult diferit fata de restul hub-urilor din Europa.

In timp ce oficialii principalului aeroport londonez asteapta decizia guvenului pentru extindere, se lucreaza in paralel si la alte proiecte pentru eficientizare.

Exista trei proiecte majore in derulare, si anume instalarea de stelaje in zona de depozitare cargo care pot gazdui peste 800 ULD-uri, crearea in zona de airside a unei unitati care sa permita transferul de marfa de la o aeronava la alta fara a mai trece prin zona cargo si dezvoltarea unei tehnologii care sa eficientizeze procesul de primire-livrare. Platts declara ca echipa de la securitatea aeroportuara lucreaza pentru gasirea unor solutii viabile prin care procesarea marfii de la si catre pista se poate mai rapid, fara rabat de la nivelul de securitate.

Din acest punct de vedere, britanicii nu par a se teme de iesirea din UE, ci din contra, o considera o oportunitate, toate partile implicate, de la producatoi, la tansportatori, la autoritati, lucrand cot la cot pentru o dezvoltare durabila.
Si adevarul este ca London Heathrow este si va ramane un hub de o importanta majora pentru toata lumea.

Ți-a plăcut acest articol? Arată-le și prietenilor tăi, sharing is caring!

BoardingPass

348 postări
0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *