Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a fost notificată în data de 9 iulie 2019, în jurul orelor 20.00 LT, cu privire la faptul că o aeronavă comercială de tip ATR42-500 a aterizat pe Aeroportul Internațional “Henri Coandă” București-Otopeni, cu roțile trenului de aterizare blocate.
Evenimentul s-a produs pe pista 08L (pista nr. 2) a Aeroportului Internațional “Henri Coandă” București-Otopeni, care a fost închisă temporar cu NOTAM, aeronava neputând fi deplasată de pe pistă imediat după producerea incidentului.
ATR-ul 42 înmatriculat YR-ATF efectua zborul TAROM RO638 pe ruta Satu Mare – București și avea la bord 22 de pasageri și patru membri ai echipajului. Pasagerii și membrii echipajului de la bordul aeronavei au fost debarcați în siguranță.
O echipă de investigatori din cadrul Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) s-a deplasat la locul producerii evenimentului și a demarat primele activități de investigație privind siguranța: studierea locului producerii evenimentului, evaluarea inițială a avariilor produse la trenul de aterizare al aeronavei, efectuarea primelor măsurători, luarea declarațiilor martorilor, studierea documentației aferente aeronavei, precum și preluarea înregistratoarelor de zbor CVR (Cockpit Voice Recorder) și FDR (Flight Data Recorder), în vederea descărcării și analizării datelor și a stabilirii cauzelor și împrejurărilor producerii acestui eveniment.
Din evaluarea inițială a avariilor produse, comisia de investigație din cadrul Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a constatat faptul că pneurile și jantele trenului principal de aterizare erau distruse.
Un raport preliminar de investigație va fi publicat de AIAS în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.