Flota globală de avioane de pasageri și transport se va dubla de la 23.000 cât este în prezent, la aproape 48.000 până în 2038 având în vedere creșterea traficului aerian cu 4.3% anual. De asemenea, în transportul global va fi nevoie de 550.000 de noi piloți și 640.000 de noi tehnicieni.
Până în 2038, din estimarea unei flote de 47.680, 39.210 vor fi avioane noi, iar 8.470 vor fi avioane utilizate în prezent. Prin modernizarea flotelor cu avioane de ultimă generație eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil precum A220, familia A320neo, A330neo și A350, Airbus consideră că va contribui semnificativ la procesul de reducere progresivă a nivelului de dioxid de carbon din industria de transport aerian, precum și la obiectivul de creștere neutră din punct de vedere al consumului de carbon din 2020 și în același timp va conecta mai mulți oameni la nivel global.
Reflectând evoluția tehnologiei din industria aviatică, Airbus a simplificat segmentarea pentru a considera capacitatea, tipul de misiune și autonomia de zbor. De exemplu, avionul A321 utilizat pentru curse de scurtă distanță, intră în categoria mică, în timp ce A321LR sau XLR, de distanță lungă, intră în categoria avioanelor medii. În timp ce segmentul de piață pentru A330 este considerat cel mediu, este foarte probabil ca un număr de astfel de avioane să fie operate în continuare de liniile aeriene în zona de piață de categorie mare, alături cu A350 XWB.
Noua segmentare generează un necesar de 39.210 de avioane noi de pasageri și transport – 29,720 mici, 5,370 medii si 4,120 mari – conform celei mai noi Prognoze privind evoluția pieței la nivel global între anii 2019 – 2038, realizată de Airbus. Din acestea, 25.000 avioane sunt noi, în timp ce 14.210 vor înlocui modelele mai vechi cu unele noi, care oferă o mai mare eficiență.
Rezistent șocurilor economice, traficul aerian s-a dublat din 2000 până în prezent. Acesta joacă un rol din ce în ce mai important în a conecta centre de populație importante, în particular în zone emergente unde nevoia de a călători este mare datorită faptului că prețurile și geografia fac imposibile alternativele. Astăzi, un sfert din populația urbană produce mai mult de un sfert din PIB-ul global și având în vedere că ambele sunt motoare de creștere, Aviation Mega Cities (AMCs) vor continua să susțină rețeaua de aviație globală. Proiectele de eficientizare a consumului de carburant au un rol important în creșterea cererii de a înlocui avioanele mai puțin eficiente din acest punct de vedere.
„Creșterea de 4% anuală reflectă natura rezistentă a aviației, care reușește să treacă peste șocurile economice și geopolitice. Economiile au de câștigat de pe urma transportului aerian. Oamenii și bunurile doresc să se conecteze”, a declarat Christian Scherer, Directorul comercial al Airbus și șeful Airbus International. „Global, aviația comercială stimulează creșterea PIB-ului și susține 65 de millioane de oameni, demonstrând beneficiile enorme pe care afacerea noastră le aduce societăților și comerțului global.”
Avioanele Airbus sunt lideri de piață pe segmentul lor. Segmentul avioanelor mici include Familia A220 și toate variantele Familiei A320. Principalele produse Airbus pe segmentul mediu sunt A330 si familia A330neo si poate de asemenea include avionul mai mic A321LR și versiunea XLR folosite pe distanțe mai mari. Cel mai mare avion, din categoria mare, este reprezentat de familia A330neo împreună cu A350 XWB care include și versiune de distanță ultralong. Acest segment va continua să fie reprezentat de A380.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.