Actualizare, ora 21:00: Avionul a decolat din Minsk spre Vilnius, destinația inițială, la ora 20:47. Roman Protasevich și alți cinci pasageri nu au mai urcat la bordul avionului.
____________
Actualizare, 23 mai ora 20:15: Organizatia Internationala a Aviatiei Civile (ICAO) și mai mulți oficiali europeni condamnă acțiunea de deturnare a zborului Ryanair FR4978 Atena – Vilnius luată de Belarus.
De asemenea, la opt ore de la aterizare, avionul încă se află pe platforma aeroportului din Minsk.
Regimul Lukașenko din Belarus a ordonat duminică unui Boeing 737-800NG Ryanair să aterizeze în Minsk.
Boeingul 737-800NG Ryanair, înmatriculat în Polonia de subsidiara Ryanair Sun ca SP-RSM, efectua duminică zborul FR4978 pe ruta Atena – Vilnius însă cu câteva minute de a părăsi spațiul aerian belarus un MiG29 al Forțelor Aeriene din Belarus l-a interceptat și l-a escortat până în Minsk.
Boeingul companiei lowcost a aterizat în capitala belarusului la ora locală 13:22. La ora publicării acestui articol avionul încă se afla în Minsk, iar agenția de presă națională confirmă faptul că avionul a fost interceptat de MiG29.
Cu toate acestea, oficialii din Belarus declară că avionul a fost escortat și a aterizat în Minsk din cauza unei alerte cu bombă iar în consecință pasagerii, bagajele și avionul au fost verificate de forțele speciale după aterizare.
Însă potrivit presei, la bordul avionului se afla Roman Protasevich, fondatorul canalului de Telegram NEXTA – una dintre cele mai importante surse de știri independente din timpul confruntărilor dintre protestatarii anti-Lukașenko și forțele de ordine și opozant al regimului, persoană pe care Lukașenko o dorește arestată.
După aterizare, Roman Protasevich a fost reținut de autorități.
La bordul Boeingului 737-800NG se aflau 123 de pasageri, conform reprezentanților aeroportului din capitala Belarusului.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.