Blue Air mai primește o amendă de 10 milioane de lei de la ANPC

Foto: BoardingPass

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a anunțat în 4 octombrie 2022 că va aplica o nouă amendă companiei Blue Air.

În anunțul făcut marți seară, ANPC afirmă că Blue Air va fi sancționată pentru zborurile anulate din 15 iunie până în prezent. Valoarea totală a sancţiunilor aplicate companiei de către ANPC se ridică la 10 milioane de lei.

Potrivit Autorității, peste 150 de mii de consumatori din 23 de state membre ale Uniunii Europene au fost afectați de aceste anulări.

Dată fiind situația generată pe piață de comportamentul comercial al operatorului economic Blue Air Aviation SA şi a continuării acesteia, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat o amplă acțiune de control care a avut în vedere modul de respectare a prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor privind serviciile de transport aerian, ale operatorului, verificându-se inițial situația zborurilor anulate în perioada 15.06.2022 – 30.08.2022 şi ofertele practicate de operatorul economic atât pe site-ul oficial, www.flyblueair.com, cât şi pe pagina oficială de Facebook sau din aplicația Blue Air şi extinsă, ulterior, ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public cu privire la anularea tuturor zborurilor din 06.09.2022 până în 10.10.2022”, a transmis, marți seară, ANPC, într-un comunicat de presă.

ANPC declară că „în ciuda desfășurării greoaie a cercetării cauzată de reacțiile întârziate ale operatorului economic la solicitările echipei de comisari ANPC cu privire la diverse documente necesare investigatiei, concluziile analizării situației au fost definitivate”.

Echipa de control a constatat utilizarea practicilor comerciale incorecte pe scară largă, de către operatorul economic. Având în vedere prevederile art. 3 pct. 3 din Regulamentul (UE) nr. 2017/2394 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12.12.2017, aceasta înseamnă orice acțiune sau omisiune care contravine legislației care protejează interesele consumatorilor şi care a adus, aduce sau ar putea aduce prejudicii intereselor colective ale consumatorilor care îşi au reşedinţa în cel puțin două state membre diferite de statul în care îşi are originea sau a avut loc acțiunea sau omisiunea în cauză sau pe teritoriul căruia este stabilit comerciantul responsabil de acțiunea sau omisiunea în cauză”, se mai arată în comunicatul transmis de ANPC.

Concluziile cercetărilor realizate de comisarii ANPC au arătat că:
– operatorul economic Blue Air Aviation SA nu a propus angajamente sau un plan de măsuri reparatorii pentru consumatori în termenul stabilit de autoritățile competente;
– în perioada analizată, respectiv 15.06.2022 – 12.09.2022, au fost afectați 150.227 consumatori din 23 state membre ale Uniunii Europene;
– practica operatorului economic a avut caracter repetitiv;
– valoarea prejudiciilor suferite de consumatori se ridică la suma de 19.582.065,96 EUR (echivalent, calculat la valoarea cursului din 16.09.2022), respectiv 96.447.549,47 LEI (echivalent, calculat la valoarea cursului din 16.09.2022), pentru perioada analizată şi reprezintă doar valoarea biletelor achiziționate, în realitate prejudiciul fiind mult mai mare;
– rambursarea efectivă a contravalorii biletelor pentru zborurile anulate s-a realizat la un număr foarte mic de pasageri la care s-a rambursat efectiv, respectiv au fost rambursate 598 rezervări (reprezentând 0,7% din totalul de 80.826 rezervări anulate), suma totală a rambursărilor efective fiind echivalentul a 115.016,11 EUR (0,6% din suma totală a rezervărilor anulate, respectiv 19.582.065,96 EUR);
– un procent de 9,8% din suma totală de rambursat, respectiv suma de 1.924.762,33 EURO s-a rambursat în wallet (portofelul electronic), reprezentând 10.685 de rambursări.

În urma acestor constatări, echipa de comisari ANPC a decis aplicarea a două amenzi contravenționale, una în cuantum de 2.000.000 euro, echivalent în lei la cursul din 04.10.2022 pentru afectarea pe scară largă a consumatorilor, la dimensiunea Uniunii Europene, şi o alta, în valoare de 200 de mii de lei, pentru abateri repetate. Totalul amenzilor se situează la valoarea de 10.094.200 lei”, a mai transmis ANPC.

Instituția precizează că acestora li se adaugă sancțiuni complementare după cum urmează:
– se dispune măsura de remediere;
– se propune măsura de încetare a practicilor comerciale incorecte, în sensul de a nu mai pune pe piață, la dispoziția consumatorilor, oferte de zbor înșelătoare, pentru care operatorul economic nu dispune de resursele necesare efectuării acestora;
– se propune suspendarea prestării serviciilor până la încetarea practicii comerciale incorecte sau până la ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse.

ANPC a mai amendat în luna iulie 2022 compania low-cost Blue Air cu două milioane de euro, detalii AICI.



⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.



Total
83
distribuiri
2 comentarii
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
83
Share