Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a recepționat lucrările de modernizare prevăzute pentru a doua fază din proiectul de sistematizare a suprafeței de mișcare a aeroportului.
Investiția, care a vizat lucrări de amploare la mai multe obiective, face parte din strategia CNAB de creștere a capacității operaționale a aeroportului „Henri Coandă” (Otopeni) și de optimizare a condițiilor de operare a avioanelor.
Astfel, au fost realizate lucrări de amploare pentru extinderea Platformei nr. 2 (P2), creându-se nouă poziții de parcare noi pentru avioane cod C (ex.: Airbus A320, Boeing B737).
Aceste poziții pot fi utilizate, de asemenea, pentru parcarea a trei avioane cod E (ex.: Boeing B777, Airbus A330) și a altor trei avioane cod C.
Noile poziții de parcare au fost create lângă calea de rulare D (Delta), începând cu intersecția de la calea de rulare P (Papa).

De asemenea, s-au executat lucrări la una dintre căile de rulare pentru avioane și s-au modernizat două drumuri care asigură accesul rapid al echipamentelor de handling către avioanele de pe platformele aeroportuare.
Au mai fost realizate lucrări la sistemele de preluare a apelor pluviale de pe suprafețele de mișcare, dar și la sistemul de balizaj. Noile sisteme de balizaj si iluminat cu surse LED sunt realizate cu tehnologii moderne ce asigura o importanta reducere a consumului de energie.
Valorea lucrărilor pentru această a doua fază a proiectului de modernizare este de 56.633.680 lei, iar următoarele faze ale proiectului vor viza reconfigurarea și lărgirea secțiunii vechi a Platformei 2 pentru a dubla numărul locurilor de parcare.
De asemenea, CNAB ar urma să creeze și noi căi de rulare cu legătură la pista 08R/26L și o cale de rulare nouă pe Platforma 2 a aeroportului „Henri Coandă” (Otopeni).
În urmă cu mai bine de un an, la aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București au mai fost date în folosință alte patru locuri de parcare pentru avioane, detalii aici.
De câțiva ani, cel mai aglomerat aeroport din țară operează cu numeroase restricții pentru zborurile neregulate și cargo din cauza lipsei locurilor de parcare pentru avioane.
Aceste restricții, despre care am scris aici, rămân în vigoare chiar dacă cele nouă poziții de parcare pentru avioane au fost date în folosință.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.