Aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București are începând de marți patru noi poziții de parcare pentru avioane, însă acestea nu sunt suficiente.
După ani de zile în care șantierul a fost abandonat și a creat puțin disconfort în operațiunile aeriene de la aeroportul “Henri Coandă” (Otopeni) din București și la două luni după finalizare, cele patru poziții noi de parcare pentru avioane au fost oficial date în folosință.
Astfel, Boeingul 737-800NG TAROM (YR-BGM) care a operat marți după-amiază zborul RO382 Paris – București a fost primul avion care parchează pe una dintre cele patru poziții de parcare noi pentru avioane construite pe cel mai mare aeroport din România.
Avionul companiei aeriene de stat, care are datorii de peste 150 de milioane de lei față de CN Aeroporturi București (CNAB), a fost întâmpinat la poziția de parcare cu salutul tunurilor cu apă.
Însă, investiția care a vizat realizarea a patru poziții de parcare pentru avioane cu litera de cod C (de tip Boeing 737, Airbus A320 sau similare), precum și a instalațiilor necesare operării acestora, obținându-se o creștere a capacității platformei cu aproximativ 10%, este insuficientă.
În continuare, pe cel mai mare aeroport din țară rămân valabile restricții de operare din cauza lipsei de locuri de parcare pentru avioane, restricții active deja de multă vreme.
Astfel, aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) nu va deservi zborurile neplanificate sau charter care trebuie să rămână la sol pe aeroportul Bucureștean mai mult de șase ore.
De asemenea, după aterizare, zborurile regulate ar putea aștepta pe calea de rulare eliberarea unei poziții de parcare în anumite intervale orare.
Planurile pentru extinderea infrastructurii de la aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni), inclusiv a căilor de rulare și a platformelor pentru parcarea avioanelor, sunt ambițioase, pe larg aici.
Totuși, nu se știe cu certitudine când extinderea infrastructurii aeroportuare va fi finalizată, în condițiile în care nici nu au început lucrările.

Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.