Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a raportat pentru anul fiscal 2019 un profit de aproape 360 de milioane de lei.
Cifra de afaceri netă în 2019 a companiei care administrează cele două aeroporturi din capitală a ajuns la 1 miliard de lei, în creștere de la 973 de milioane de lei raportată în 2018, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor.
În același an CNAB a avut un profit de 359.617.321 de lei, în scădere de la 371 de milioane lei în 2018, și un număr mediu de angajați de 1432.
Potrivit hotărârii numărul 8 a Adunării Generale Ordinare a Acționarilor din 27 iulie, profitul companiei va fi împărțit după cum urmează:
- 183.502.261 lei – 50% dividende brute care se împart celor doi acționari, astfel:
- 146.801.808 lei către Ministerul Transporturilor (80%);
- 36.700.452 lei către Fondul Proprietatea (20%)
- 175.133.653 lei va fi alocat pentru surse proprii de finanțare (47.72% din profit);
- 8.368.608 lei bonusuri pentru angajații CNAB (2.28% din profit).
În ciuda profitului care s-a ridicat la ordinul sutelor de milioane de lei în ultimii ani, investițiile semnificative în infrastructura aeroportuară de la aeroporturile Otopeni și Băneasa lipsesc cu desăvârșire.
Cel mai aglomerat aeroport al României, Otopeni, funcționează la o supracapacitate de ani de zile iar planurile pentru extinderea sa parcă bat pasul pe loc.
Statul român prin Ministerul Transporturilor deține 80% din Compania Națională Aeroporturi București iar Fondul Proprietatea deține 20% din acțiunile CNAB.
CNAB este una dintre cele mai profitabile companii deținute de statul român.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
Avand in vedere ca investitiile au fost ZERO, ce ar mai fi de comentat….