Grupul german se confruntă cu o gravă criză de lichidități în contextul pandemiei de coronavirus. Lufthansa a solicitat ajutor de stat în mai multe țări europene unde deține subsidiare.
Transportatorul aerian a raportat pierderi de 1,2 miliarde de euro pentru primele trei luni ale anului 2020, și se așteaptă la pierderi și mai mari în perioada următoare.
Grupul a anunțat că va rămâne fără lichidități în viitorul apropiat, dacă nu primește asistență financiară din partea guvernelor europene.
Odată cu izbucnirea pandemiei companiile deținute de grupul german nu au mai operat zboruri comerciale, doar zboruri de repatriere și cargo, și a renunțat la 40 de avioane din flotele subsidiarelor sale.
La începutul acestei luni, directorul executiv Carsten Spohr, le-a transmis angajaților că Lufthansa pierdea în jur de 1 milion de euro pe oră.
În ultimele săptămâni peste 90.000 de angajați ai grupului au fost trimiși în șomaj tehnic.
Lufthansa și subsidiarele sale: Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings și Swiss au operat doar zboruri de repatriere în ultima perioadă, reducând astfel activitatea operațională la doar 5% din capacitatea dinaintea crizei de coronavirus.
Criza de lichidități este puternic accentuată de rambursările banilor de bilete pe care grupul Lufthansa a trebuit să le onoreze în urma anulării zborurilor.
IATA, a avertizat că mai multe companii aeriene vor avea soarta Virgin Australia dacă guvernele nu vor oferi sprijin financiar rapid companiilor aflate în dificultate.
„Întrucât companiile aeriene se confruntă cu o criză de lichidități fără precedent, acestea au nevoie disperată de sprijin financiar și de reglementări din partea guvernelor europene”, a declarat Rafael Schvartzman, vicepreședinte regional pentru Europa al IATA.
Potrivit publicației Financial Times, doar în Germania, se estimează că vor fi cu 103 milioane mai puțini pasageri, ceea ce va duce la o pierdere de venituri de 17,9 miliarde de dolari și pierderea a 483.600 de locuri de muncă în industrie.
Pentru Lufthansa situația este dramatică, un oficial al companiei declarând: „În acest moment, este literalmente vorba de, ori un ajutor de stat ori încetarea totală a operațiunilor.”
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.