Cyprus Airways a confirmat zilele trecute, printr-o postare pe pagina de Facebook a companiei, primirea certificatului de operator aerian (AOC) de la Departamentul de Aviație Civilă din Cipru.
”Obținerea certificatului de operator aerian este un pas mare pentru noi deoarece este recunoscut faptul că toate procesele noastre respectă cerințele autorităților aeronautice europene,” a declarat Natalia Popova, Director Comercial la Cyprus Airways, într-un comunicat de presă.
Compania care operează sub brandul Cyprus Airways se numește Charlie Airlines și este deținută în procent de 40% de grupul S7 din Rusia, deținător al companiei aeriene S7 Airlines – cel mai mare operator aerian pe zborurile interne în Rusia, și 60% de un consorțiu de investitori ciprioți. Charlie Airlines a achiziționat de la guvernul din Cipru dreptuile de folosire a numelui și brandului Cyprus Airways încă de la începutul anului trecut. Perioada pentru care aceștia au achiziționat drepturile este de 10 ani cu posibilitate de prelungire. Compania Cyprus Airways deținută în trecut de guvernul din Cipru și-a suspendat operațiunile în 9 Ianuarie 2015 din cauza rezultatelor negative raportate ani la rând.
Cyprus Airways va avea baza principală la Larnaca, iar în acest moment deține un singur avion, un Airbus A319-100, înmatriculat 5B-DCW, care a făcut parte din flota S7 Airlines și a fost folosit la începutul acestei luni pentru zborul necesar pentru obținerea AOC-ului, pe ruta Larnaca – Heraklion. Odată ce Certificatul de Operator Aerian (AOC) a fost eliberat, următorul pas este obținerea licenței de servicii aeriene de la Autoritatea de Licențiere a Transportului Aerian din Cipru.
”Următorul pas”, a continuat Natalia Popova, ”este obținerea licenței pentru zboruri comerciale, pentru care deja am depus documentele. În același timp, suntem în faza finală a pregătirii pentru operarea zborurilor noastre.”
Din cauza lipsei forței de muncă din domeniul aeronautic din Cipru și un număr mare de noi companii aeriene, care pe lângă Cyprus Airways mai include și Orion Airways (cu baza tot la Larnaca), Departamentul de Aviație Civilă a înghețat temporar la începutul acestui an procedurile de eliberare a certificatelor de operatori aerieni, motiv pentru care Cyprus Airways a primit cu întârziere acest document.
Primul contract pe care Cyprus Airways îl avea semnat cu agenția elvețiană Hotelplan Suisse a fost încetat din cauza faptului că operatorul nu a putut obține certficatele la timp, iar portalul Abouttravel afirmă că Hotelplan a semnat un contract pentru operarea unor zboruri charter cu un alt operator cipriot, Cobalt.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.