După ce zilele trecute Asociația Pro Infrastructură a publicat câteva fotografii cu problemele cu care suprafețele de mișcare (căi de rulare și piste) ale celui mai mare aeroport din România se confruntă, astăzi publicăm în exclusivitate un document transmis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română conducerii companiei care administrează cele două aeroporturi ale capitalei prin care se solicită restricționarea traficului aerian pentru anumite categorii de aeronave.
Prin acest document, care a fost transmis în data de 2 aprilie, AACR solicită aeroportului să restricționeze traficul aerian după cum urmează:
– se restricționează operarea pe AIHCB (n.r. Aeroportul Internațional Henri Coandă) a aeronavelor cu literă de cod superioară (n.r. pe AIHCB sunt autorizate pentru operare aeronavele de categorie D*);
– se restricționează operațiunile desfășurate în condiții RVR (n.r. runway visual range) mai mic de 350m.
Pentru a înțelege mai bine aceste restricții și categoriile de aeronave avem mai jos câteva exemple de avioane incluse în fiecare categorie:
Categoria A: Piper PA-31/Cessna 404 Titan;
Categoria B: Bombardier Regional Jet CRJ-200/De HAavilland Canada DHC-6;
Categoria C: Boeing 737 (-300 – 900), Airbus A320 (318 – 321), Embraer ERJ (170 – 195);
Categoria D: Boeing 757, 767, Airbus A300, A310;
Categoria E: Boeing 747 (SP, -100, -200, -300, -400), 777, 787, Airbus A330, A340, A350;
Categoria F: Boeing 747-8, Airbus A380.
După cum menționam și mai sus, pe AIHCB pot ateriza aeronave din categoriile A, B, C și D, cu mențiunea că autorizația pentru aeronavele de categoria D s-a dat pe baza unui ”studiu” făcut pentru Airbusuri A310 însă nu și pentru alte aeronave din această categorie, potrivit unor surse care au dorit să rămână anonime.
În urma acestei informări transmisă de AACR către AIHCB, aeroportul trebuia să emită un NOTAM și să restricționeze traficul aerian. După cum observăm, la două zile de la această informare, acest lucru nu s-a întâmplat, iar Turkish Airlines zboară în continuare cu Airbusuri A330 (avion categoria E) în fiecare dimineață și seară la București, iar mâine, 5 aprilie, operatorul israelian EL AL va ateriza din nou în jurul orei 12:30 cu un Boeing 747-400 (avion categoria E).
Aceleași surse ne-au informat că operatorul aerian Etihad Airways a făcut o reclamație, nu ne este clar dacă aceasta a fost adresată Autorității Aeronautice Civile sau aeroportului Henri Coandă, cu privire la condițiile de operare de pe aeroport după ce în urmă cu câteva zile un avion al companiei Etihad care zbura pe ruta Dallas – Abu Dhabi a efectuat o aterizare de urgență la București. De asemenea, avioane Boeing 777 cargo al aceleiași companii au mai efectuat două zboruri la București în luna februarie.

Actualizare:
În 30 martie aeroportul a emis următoarele NOTAM-uri cu referire la avioanele mari care aterizează la București. Aceastea sunt în aplicare în perioada 30 martie – 1 iunie 2018.
A0540/2018 LROP
(A0540/18 NOTAMN
Q) LRBB/QMAXX/IV/NBO/A /000/999/4434N02605E005
A) LROP B) 1803020930 C) 1806011730
E) APPROVED ACFT WITH WINGSPAN GREATER THAN 52M ARE ALLOWED TO TAXI
IN ALL TWY INTERSECTIONS ONLY ON THE ORANGE MARKINGS AND WHEN
RVR IS GREATER THAN 350M)
A0539/2018 LROP
(A0539/18 NOTAMN
Q) LRBB/QMAXX/IV/NBO/A /000/999/4434N02605E005
A) LROP B) 1803020928 C) 1806011730
E) OPERATIONS WITH ACFT WITH WINGSPAN GREATER THAN 52M OTHER THAN
A330 AND B747 (100-400) IS ALLOWED ONLY WITH PRIOR APPROVAL)
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
Ce repede s-a miscat AACR!!
Miercuri, 28.03 au efectuat inspectiat
Joi, 29.03 au trimis raportul de inspectie pe 29.03.2018 in care au solicitat ca intr-un termen de 1 zi CNAB sa prezinte un plan de masuri
Vineri, 30.03 au constantat ca nu au primit planul de masuri!!
Luni, 02.04 au solicitat restrictionarea pistelor
Masurile de mult trebuiau sa existe, AAIC pare ca a vrut doar sa se evidenteze…