Urmărește-ne

Câteva lucruri mai puțin evidențiate de Vola despre noul lor serviciu Smart Connection

Curiozități

Câteva lucruri mai puțin evidențiate de Vola despre noul lor serviciu Smart Connection

Cu mare tam-tam prin online, Vola anunță un serviciu minune prin care promite bilete către multe destinații reduse cu până la 60%… Totul sună bine în prezentare însă din cauza faptului că aceste bilete sunt rezervate separat pentru fiecare zbor în parte, și deseori operate de companii low-cost, pot să apară multe probleme la mijloc.

Am citit termenii și condițiile serviciului (aici) și mai jos regăsiți câteva puncte importante.
1. în caz de probleme, clienții trebuie să apeleze linia de callcenter sau să trimită un email. Am încercat să sun astăzi, într-o zi de duminică, la Vola și am așteptat 8 minute până am fost preluat de un agent. Nu au o linie dedicată pentru clienții care plătesc 25EUR pentru acest serviciu.
Oare care o fi durata medie de așteptare într-o zi lucrătoare?

2. ”Garantia Smart Connection nu este in vigoare atunci cand Utilizatorul nu si-a indeplinit indatoririle minime si necesare pentru fiecare conexiune a Calatoriei, chiar daca a existat o intarziere privind zborul sau o modificare dezavantajoasa a orarului aerian.”
Cu toate acestea, nu am găsit în termeni și condiții ce înseamnă ”îndatoriri minime și necesare”.

3. ”In cazul in care conexiunea de zbor nu va fi posibila pentru intreaga sau o parte a Calatoriei, in cazuri exceptionale VOLA.RO poate oferi o Conexiune Alternativa pentru alte mijloace de transport decat transportul aerian.”
Alte mijloace de transport care-mi trec prin minte: tren, autobuz, blablacar?! Mă-ntreb totuși cum ajungi din Bergamo în Palma de Mallorca, de exemplu…

4. ”In cazul in care Utilizatorul aproba Conexiunea Alternativa propusa de VOLA.RO, VOLA.RO se angajeaza sa acopere costul acesteia, pana la o suma egala cu triplul costului total al biletelor de avion suportate de Utilizator care constau in Calatoria initiala (denumita in continuare „Limita”)
Vola promite prețuri mici, așadar și limita va fi pe măsură. Dacă achiziționați un bilet cu 4 segmente de zbor la prețul de 30EUR, limita de care menționează Vola va fi de 90EUR, foarte puțin în condițiile în care un bilet de avion, chiar și la un operator low-cost, achiziționat cu câteva ore înainte de zbor costă enorm.

5. Ce e și mai interesant: ”Limita se aplica o data pentru intreaga Calatorie si nu va fi reinnoita cand un alt transfer in cadrul aceleiasi Calatorii devine imposibil.”
Deci, dacă ai ghinionul să pierzi două conexiuni din cauza unor întârzieri și prețul primei ”Conexiuni Alternative” va fi de 85EUR, valoarea rămasă pentru a doua rerutare va fi de… 5EUR.

6. ”In cazul in care, in termen de 24 de ore de la primirea notificarii de la Utilizator in legatura cu imposibilitatea de a efectua transferul, VOLA.RO nu este in masura sa ofere o Conexiune Alternativa care sa permita continuarea Calatoriei in termen de 48 de ore de la momentul notificarii primite de la Utilizator (sau in cazul in care calatoria nu a inceput inca, in termen de 48 de ore de la inceperea planificata initial a Calatoriei), Utilizatorul va avea dreptul sa primeasca de la VOLA.RO o suma egala cu valoarea totala a pretului pentru biletele care compun Calatoria Smart Connection initiala, in loc sa acopere costurile Conexiunii Alternative.”
Pe scurt, îți dau banii înapoi și descurcă-te deoarece e foarte puțin probabil să se găsească o conexiune alternativă a cărui cost total să fie nu mai mare decât tripul costului total al biletelor de avion.

Citește și  Operatorul low-cost LEVEL anunță a doua bază, va fi la Paris Orly; iată și primele rute

7. ”Pentru a utiliza Garantia Smart Connection, Utilizatorului i se poate solicita sa intreprinda actiuni care sunt in mod rezonabil specificate de un consultant VOLA.RO, de exemplu, sa se prezinte la un anumit birou in aeroport pentru a finaliza formalitatile necesare in ceea ce priveste schimbul unui bilet neutilizat si continuarea calatoriei. Atunci cand nu sunt intreprinse astfel de actiuni, Garantia Smart Connection nu poate fi utilizata.”
Plătești o taxă de serviciu de 25EUR, însă probabil va mai fi nevoie și să te duci pe la ghișee în aeroport și să faci anumite lucruri…

8. ”Ca urmare a prevederilor Garantiei Smart Connection Utilizatorul transfera catre VOLA.RO toate pretentiile fata de operatorul de transport aerian (sau transportatori, in functie de situatie), la care el sau ea are dreptul si, de asemenea, atunci cand biletul este acoperit in caz de intarziere de zbor, anulare sau schimbare de orar, creantele impotriva asiguratorului (sau asiguratorilor, in functie de situatie), care pot aparea ca urmare a intarzierilor de zbor, anularilor sau modificarilor de orar.

Transferul se face in urmatoarele conditii, care trebuie sa fie indeplinite simultan:
– Aparitia creantelor mentionate mai sus impotriva transportatorului sau respectiv asiguratorului;
– VOLA.RO acopera costurile Conexiunii Alternative, in conformitate cu litera i) de mai sus sau in functie de situatie, VOLA.RO plateste Utilizatorului o suma egala cu valoarea totala a pretului pentru biletele care compun Calatoria initiala in conformitate cu litera j) de mai sus, in legatura cu circumstantele care au dus la pretentiile Utilizatorului impotriva transportatorului sau, respectiv, asiguratorului.
Suma totala a transferurilor, ca urmare a dispozitiilor mentionate anterior, pentru o singura Calatorie nu poate depasi valoarea costurilor Conexiunilor Alternative suportate de VOLA.RO in legatura cu Calatoria sau in cazul in care VOLA.RO plateste Utilizatorului o suma corespunzatoare cu Limita – suma limita. Pentru a stabili care cerere a fost transferata catre VOLA.RO si in ce suma, se stabileste ca cererile impotriva unui asigurator sunt transferate mai intai, iar creantele impotriva unui operator de transport sunt transferate dupa. In cazul in care se transfera pretentii fata de mai mult de un asigurator sau operator, acestea sunt transferate in ordinea in care au fost create.”

E logic, e o companie care are un rol: să facă profit.

9. ”Prin achizitionarea unui zbor Smart Connection de pe site-ul www.vola.ro, Pasagerul accepta ca, in cazul anularii/modificarii unui zbor/segment de zbor din vina companiilor aeriene (indiferent de motiv), VOLA.RO sa actioneze in numele sau pentru a solicita rambursarea de catre compania aeriana a costurilor biletului de avion si pentru obtinerea eventualelor compensatii. VOLA.RO va folosi sumele primite din partea companiei aeriene pentru a aplica „Garantia Smart Connection”, iar in eventualitatea in care Garantia Smart Connection este acoperita cu o suma mai mica decat cea primita de la compania aeriana, VOLA.RO va transfera diferenta catre Pasageri.
Rețineți: ”VOLA.RO va transfera…”, însă mai jos precizează că o vor face la solicitarea clientului:
Pentru a beneficia de diferenta ramasa ca urmare a sumelor primite din partea companiei aeriene si a aplicarii „Garantiei Smart Connection”, Pasagerii pot depune o solicitare de rambursare la adresa de email rezervare @ vola.ro, furnizand datele bancare pentru a fi folosite la rambursare (IBAN, titular IBAN, numar de rezervare, nume pasageri).

10. Mai mult, ”Pasagerul care beneficiaza de serviciile oferite de Vola.ro, imputerniceste compania VOLA.RO, partenerii acesteia, contractantii si furnizorii de servicii autorizati sa reprezinte Pasagerul in procesul de executare a tuturor reclamatiilor impotriva transportatorilor aerieni vizati si sa exercite actiuni in justitie sau orice alte masuri necesare in numele Pasagerului. In cazul in care se stabileste o jurisprudenta pozitiva si obtinerea unor despagubiri sau compensatii, compania VOLA.RO, partenerii sai, contractantii sau furnizorii de servicii autorizati de VOLA.RO care participa direct sau indirect la procesul de executare a cererii de despagubire au dreptul sa retina intre 35% si 100% din fiecare compensatie obtinuta cu succes. Suma comisionului depinde in mod direct de costurile suplimentare suportate de VOLA.RO pentru a aplica „Garantia Smart Connection” de care Pasagerul a beneficiat.”

Acum depinde de noroc, poate rețin 35%, poate rețin 100%… însă nu e clar în ce condiții se reține x% din valoarea totală a despăgubirilor.

11. Nicăieri în condiții nu este precizat în cât timp vei ajunge la destinație dacă apar probleme, așadar nu e exclus ca VOLA.RO să vă ofere ca alternativă un autocar sau tren din Bergamo până în Palma de Mallorca…

Nu uitați, în cazul în care aveți bagaj de cală va fi nevoie să îl ridicați de la aeroportul de conexiune și să mergeți la check-in pentru a-l pune pe următorul zbor – asta înseamnă să ieșiți din zona de tranzit, să mergeți la check-in/baggage drop-off și apoi să treceți din nou prin filtrul de securitate și, dacă e cazul, control pașapoarte.

Ca temă de casă, vă las să găsiți răspunsul la următoarea întrebare: de ce operatorii low cost (Wizzair, Ryanair, Easyjet) nu oferă zboruri cu conexiune?

Mult succes la bilete ieftine.

Ți-a plăcut acest articol? Arată-le și prietenilor tăi, sharing is caring!

Citește tot articolul

2 comentarii

2 Comments

  1. Tano

    2 aprilie 2018 la 12:56

    Bravo, nota 10 pentru articol, ma saturasem de articole platite pe tema asta in care totul e lapte si miere.

  2. Ovidiu

    4 aprilie 2018 la 16:47

    la fel ca si cel dinaintea mea, un mare bravo pt. articol, tu fata de Cezar (care ia facut o prezentare vecina cu extazul, il si pot intelege, de ce) ai incercat sa prezinti si lucrurile mai putin bune al unui „serviciu” oferit de vola

Vrei să zici ceva?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Suntem și pe Facebook

Noutăți de pe Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Parcare Otopeni

Parcare Otopeni

Articole populare

Publicitate
Mergi sus