Două avioane Boeing 737-500 care au fost operate de compania Blue Air, aflată acum în insolvență, au fost vândute în cadrul a două licitații la începutul lunii iunie 2025.
Boeingurile 737-500 înmatriculate YR-AMA și YR-AME care au făcut parte din flota insolventei Blue Air au fost valorificate printr-o procedură de licitație care a debutat sfârșitul lunii mai și s-a încheiat la începutul lunii iunie 2025.
Prețurile de pornire ale celor două licitații, care au avut o durată de opt zile calendaristice, au fost de 238.250 de euro pentru fiecare dintre cele două avioane și s-au vândut în starea și locația în care ele se află acum.
Potrivit informațiilor BoardingPass, Boeingul 737-500 înmatriculat YR-AMA s-a vândut pentru suma de 1.840.250 de euro, iar cel înmatriculat YR-AME s-a vândut pentru suma de 1.660.250 de euro.
Pe lângă aceste sume, cumpărătorii vor mai achita și TVA de 19% plus un cost de licitație de 5% și TVA aferentă acestei sume. În total, statul român va încasa din această vânzare peste 4,2 milioane de euro.
Pentru primul dintre cele două avioane au fost depuse 147 de oferte de la trei participanți, iar pentru cel din urmă au existat patru entități care au participat la licitație și au depus 138 de oferte.
În ambele cazuri, toate ofertele au fost depuse cu circa două ore și jumătate înainte de încheierea licitațiilor.
Numele și țara persoanelor fizice și/sau juridice care au achiziționat cele două Boeinguri 737-500 care au aparținut insolventei Blue Air este, pentru moment, necunoscut.
În ceea ce privește avioanele, unul dintre acestea se află la aeroportul din Forli (Italia), iar altul este parcat la aeroportul „George Enescu” din Bacău.
Cele două Boeinguri 737-500 scoase la vânzare au fost fabricate în primele luni ale anului 1991, iar până în luna aprilie 2016 au făcut parte din flota companiei aeriene Lufthansa, ulterior fiind preluate de Blue Air.
Acestea au o capacitate de transport de 120 de pasageri, încă sunt echipate cu motoare și au fost ultimele două Boeinguri 737 din seriile clasice care au fost active în flota Blue Air la momentul suspendării activității comerciale.
Însă, pentru reintroducerea acestora în serviciul comercial, ambele avioane au nevoie de investiții semnificative, care nu pot fi justificate din punct de vedere financiar.
Pe lângă acestea, Blue Air mai deține câteva Boeinguri 737 din seriile clasice, însă ele nu mai sunt în stare de zbor și nu au motoare. Avioanele în cauză sunt parcate la aeroporturile „Henri Coandă” (Otopeni) și „Aurel Vlaicu” (Băneasa) din București.
În prezent, Blue Air este în procedură de insolvență, iar Certificatul său de Operator Aerian și Licența de Transportator au fost revocate de Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), respectiv Ministerul Transporturilor.
La momentul suspendării activității comerciale în septembrie 2022, aceasta avea în flotă două Boeinguri 737-500, șase avioane Boeing 737NG și cinci Boeinguri 737 MAX 8.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.