Cel mai mare client de A380 „ajută” Airbus să închidă liniile de asamblare a acestui model din Toulouse și Hamburg. Totul se întâmplă cu mai mult mai devreme decât ne-am fi așteptat în urmă cu câțiva ani, însă Boeingul 747, prezentat în 1968 are șanse mari să fie asamblat și după 2021, ce-i drept în variantă cargo.
Europenii de la Airbus confirmă zvonurile care au apărut în urmă cu câteva zile. Emirates a luat decizia de a face o conversie a comenzilor de A380 în comenzi ferme de A330-900neo și A350-900XWB.
Comanda totală de avioane A380 a gigantului din Orient a fost redusă de la 162 de bucăți la 123. În următorii doi ani Emirates va mai recepționa restul de 14 Airbusuri A380.
„Ca urmare a acestei decizii, nu avem nici o întârziere substanțială în a livra A380 și, prin urmare, nici o bază pentru a susține producția, în ciuda tuturor eforturilor noastre de vânzări cu alte companii aeriene din ultimii ani. Aceasta duce la sfârșitul livrărilor A380 în 2021„, a declarat directorul executiv al Airbus, Tom Enders. „Consecințele acestei decizii sunt în mare parte înglobate în rezultatele noastre anuale din 2018„.
„A380 nu este numai o realizare de excepție din punct de vedere ingineresc și industrial. Pasagerii din întreaga lume iubesc să zboare cu acest avion. De aceea anunțul de astăzi este dureros atât pentru noi, cât și pentru fanii modelului A380 la nivel mondial. Dar, țineți minte că A380 va continua să zboare pentru mulți ani și că Airbus va continua să sprijine pe deplin operatorii A380,” a adăugat Tom Enders.
Primele avioane din cele 40 de Airbusuri A330-900neo și 30 de A350-900XWB comandate vor fi livrate începând cu anul 2021.
În concluzie, Airbus mai are de produs doar 17 avioane A380; 14 vor fi livrate către Airbus iar 3 către japonezii de la All Nippon Airways iar de la primele livrări până la ultimele Airbus a reușit să vândă acest avion către doar 14 operatori aerieni.
IAG, compania care deține printre altele și British Airways, singurul operator de A380 al grupului, își dorea să plaseze o nouă comandă pentru A380 însă CEO-ul grupului a declarat că prețurile cerute pentru acest modelul sunt prea mari.
De asemenea, din cele patru Airbusuri A380 retrase din flota Singapore Airlines doar unul și-a găsit client, restul vor fi dezmembrate. Qatar Airways și Air France sunt alți doi operatori care vor renunța la câteva avioane A380 în viitorul apropiat.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.