De ani de zile, operatorul Emirates a intenționează să opereze zboruri către Mexico City. În acest moment operarea unui zbor direct între Dubai și capitala Mexicului nu este posibilă din cauza altitudinii ridicate la care aeroportul mexican se află, aproximativ 2238m, în ciuda faptului că distanța dintre cele două orașe este de 8914 mile, mai mică decât lungimea celui mai lung zbor din lume (Doha – Aukland).
Atunci când aeroporturile se află la altitudini mari, avioanele au performanțe reduse la decolare, așadar avioanele nu pot avea greutatea pe care o au de obicei și ar trebui ca operatorul aerian să reducă numărul de pasageri, cantitatea de combustibil și cargo pentru a decola. Cu toate acestea ajungem la concluzia că un zbor non-stop între Mexico City și Dubai ar fi mai puțin rentabil și atractiv pentru companie.
Timp de cativa ani, Emirates caută posibilități de a lansa un serviciu comercial între Dubai și Mexico City folosind un aeroport intermediar pentru stop de realimentare, dar nu numai. Emirates își dorește ca autoritatea aviației civile de care aparține aeroportul intermediar să le permită și zboruri de tip ”fifth freedom” (unde ar avea dreptul să transporte și pasageri între Mexic și o țară terță). În urmă cu aproximativ doi ani Emirates a cerut Autorității Aviației Civile Elvețiene să le permită să opereze zboruri între Zurich și Mexico City, însă operatorul nu a primit această aprobare.
Mai multe surse media, inclusiv ziarul spaniol La Vanguardia, scriu că Emirates va lansa zboruri zilnice între Barcelona și Mexico City în acest an. Discuțiile au avut loc la Dubai între compania aerienă și oficiali ai guvernului spaniol. Tot din discuțiile purtate de aceștia aflăm că pe ruta Barcelona – Mexico City – Barcelona vor fi disponibile spre rezervare peste 95000 de locuri pe an în fiecare direcție, aproximativ 265 locuri/zi/direcție. Cel mai probabil Emirates va folosit avioane Boeing 777 pe această rută.
Compania aeriană operează în prezent zboruri de două ori pe zi între Dubai și Barcelona, deci vor adăuga și al treilea zbor zilnic între cele două orașe. Avionul care va opera al treilea zbor zilnic pe ruta Dubai – Barcelona va continua mai apoi către Mexico City, iar pasagerii vor putea rezerva bilete și pe sectorul Barcelona – Mexico City și retur.
În mod surprinzător, în prezent nu există un zbor operat pe tot parcursul anului între Mexico City și Barcelona, însă există mai mult de patru zboruri zilnice între Mexico City și Madrid.
Emirates mai operează zboruri de tip ”fifth freedom” pe rutele Dubai – Larnaca – Malta și retur, Dubai – Milano – New York JFK și retur, Dubai – Atena – Newark și retur și alte câteva rute similare către Asia și Australia și Noua Zeelandă.
Din București putem ajunge la Barcelona cu TAROM, Wizzair, Blue Air și în sezonul de vară cu Vueling.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.